به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز پنجشنبه در این همایش در سالن همایش های دهکده ساحلی بندرانزلی اظهار کرد: 25 درصد از فعالیت هایی که برای تامین سلامت مردم صورت می گیرد، در حوزه دانشگاه علوم پزشکی است.
شاهرخ یوسف زاده چابک با تاکید بر تاثیر عوامل و مولفه های اجتماعی مختلف بر مقوله سلامت افزود: پیشگیری ، تشخیص درمان و توان بخشی در حوزه درمان از مهمترین مولفه ها و برنامه های در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.
وی ترومای جاده ای را از مهمترین مباحث تعیین کننده سلامت دانست و تاکید کرد: متاسفانه تلفات جاده ای به حدی زیاد است که شاید کمتر بیماری طی سال های گذشته توانسته باشد تا این اندازه تلفات بگیرد .
یوسف زاده یادآور شد: میزان تلفات جاده ای گیلان از سال 84 تا کنون از 28 هزار نفر به 16 هزار نفر رسیده و باید از همه مولفه های مورد نیاز برای کاهش آمار تلفات جاده ای استفاده و بهره برداری شود.
وی با اشاره به ضرورت آموزش افراد جامعه تصریح کرد: باید در نظر داشت که به ازای هر مرگ، تعداد آسیب های اقتصادی و اجتماعی و خانوادگی زیادی متوجه جامعه و کشور می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بیان کرد: سقوط از ارتفاع در حین کار، زمین خوردن سالخوردگان، ایمنی کار ، مسائل مربوط به سوختگی و مسمومیت نیز از دیگر موارد وارد شدن آسیب به جامعه است اما غرق شدگی جزو مقوله های تروماست .
یوسف زاده خاطر نشان کرد: سیستم تروما تنها یک طرح برای حوادث جاده ای نیست و مرکز تحقیقات ترومای گیلان به عنوان تنها مرکز تحقیقاتی ارزشمند در کشور محسوب می شود.
در دومین کنگره ملی پیشگیری از غرق شدگی، از کتاب آموزش همگانی پیشگیری از غرق شدگی تالیف مرکز تحقیقات ترومای جاده ای کشور رونمایی شد.
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.