عباس صابر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه جستجو ها برای یافتن اجساد چهار نفر از کشته شدگان سیلاب و مفقودان احتمالی همچنان ادامه دارد، افزود: حجم گل و لای خیلی زیاد است ولی خوشبختانه روز گذشته موفق شدیم تا راه اضطراری را بازکنیم و سه دستگاه بیل مکانیکی را به آنطرف پل بمنظور کاوش جستجوی اجساد و مفقودان احتمالی برسانیم.
وی با بیان اینکه سه نقطه را برای جستجوی زنده یاب مشخص کردیم، تصریح کرد: خانوارهایی را که نیز در این منطقه در معرض رانش بودند، جابجا کردیم .
وی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن به عنوان معین انتخاب شده و مابقی دستگاههای مربوطه در آنجا مستقر هستند و به طور جدی در حطیه وظایفشان فعالیت می کنند.
وی یادآور شد: روز گذشته اکبرپور معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور نیز از این منطقه بازدیدی را برای بررسی وضعیت ناشی از سیلاب داشت.
باران شدید عصر روز جمعه گذشته موجب طغیان رودخانه ، و رانش زمین در منطقه کاکرود از توابع شهرستان رودسر شد که بدنبال آن چهار خانه روستایی و به گفته محلی ها ؛ چندین خودرو و گردشگران که در بستر متروک رودخانه واقع شده بودند ، گرفتار سیلاب و رانش زمین شدند.
تا کنون کشته شدن چهار نفرشامل ( دو زن، یک کودک و یک مرد) مسجل شده اما هنوز هیچ جسدی از کشته شدگان و یا مفقودان احتمالی یافت نشده است.
همچنین وقوع این سیلاب منجر به رانش زمین در محور فرعی اشکورات به قزوین در محل روستای کاکرود به طول 400 متر از مسیر شد و ارتباط راه حدود 70 روستای این منطقه را قطع کردکه در حال حاضر مسیر شوئیل- آسمانرود به عنوان راه جایگزین محور مسدود شده معرفی شده است.
بنیاد مسکن به عنوان معین این حادثه انتخاب شده است .
شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی ، چابکسر، کلاچای و رحیم آباد در 75 کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.