ایرج رئیسیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارندگی شدید روز گذشته به برخی جاده ها، خانه های روستایی و مزارع کشاورزی در 2 شهرستان یاد شده خسارت زد که میزان دقیق آن از سوی دستگاه های مختلف در دست بررسی است.
وی اظهارداشت: بشترین بارش روز گذشته به میزان 20 میلی متر در منطقه تاش شهرستان شاهرود گزارش شد که باعث جاری شدن سیل و مسدودشدن یک - 2 ساعته محور شاهرود- تاش حوالی ساعت 16 دیروز شد.
رئیسیان خاطرنشان کرد: با حضور فرماندار شاهرود و عوامل دستگاه های اجرایی مختلف به همراه مشارکت اهالی این محور بازگشایی و گل و لای سطح جاده برداشته شد.
وی با اشاره به خسارت سیلاب به معابر عبوری بالادست تاش علیا و سفلی، خاطرنشان کرد: در شهرستان مهدی شهر شدت بارش قابل توجه بود و در محورهای شهمیرزاد- چاشم- خطیرکوه باعث ریزش کوه شد.
رئیسیان اضافه کرد: با حضور فرماندار و عوامل راه ریزش کوه و سیل بردگی محورهای مهدی شهر در بخش چاشم برطرف و مسیر بازگشایی شد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استاندار سمنان با بیان این که سیلاب به برخی خانه های مسکونی روستایی در 2 شهرستان شاهرود و مهدی شهر نیز خساراتی زد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال بررسی تعداد خانه های آسیب دیده و برآورد میزان خسارت است.
وی با اشاره به جاری شدن گل و لای در محور شهمیرزاد- فولادمحله به خاطر بارندگی روز گذشته، بیان کرد: مشکل این محور نیز با حضور عوامل راه در مدت کوتاهی برطرف شد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: با اعلام هشدار از سوی هواشناسی، دستگاه های اجرایی مرتبط و مسوول در استان آمادگی لازم را برای رفع هر گونه مشکل در جاده ها و امدادرسانی را دارند و به شهروندان نیز توصیه می شود در زمان بارش های رگباری از کنار رودخانه ها ومسیل های فصلی دور بمانند و مسافران نیز از محورهای اصلی تردد کنند.
مهدی شهر با 50 هزار نفر جمعیت در 15 کیلومتری شمال سمنان قرار دارد و روستاهای تاش علیا و سفلی در شهرستان شاهرود با حدود 700 نفرجمعیت در 30 کیلومتری شمال غربی شاهرود واقع است .
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.