سیدحسن حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات به ازای هر واحد مسکونی خسارت دیده 200 میلیون ریال با کارمزد اندک است که به واجدان شرایط اعلام شده تا برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن مراجعه کنند و تا این لحظه 15 نفر متقاضی در استان به بنیاد مراجعه کرده و پرونده برای آنان تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: بر اثر جاری شدن سیل در 20 مرداد امسال، 91 واحد مسکونی در چهار شهرستان کلات، نیشابور، درگز و چناران خسارت دیدند که بیشترین واحد خسارت دیده مربوط به روستای ژرف در شهرستان کلات بود.
معاون بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: در نتیجه جاری شدن سیل، 23 واحد در روستای ژرف خسارت دید که از این تعداد پنج واحد 100 درصد تخریب شد و 18 واحد در معرض خطر تخریب در آینده هستند.
حسینی افزود: بازسازی خانه های خسارت دیده در روستای ژرف به دلیل سخت گذر بودن مسیر روستا و تامین زمین برای خانه هایی که در بستر رودخانه تخریب شده بودند، قدری دشوار بود.
وی اظهار کرد: با هماهنگی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی و فرمانداری کلات، زمین مورد نظر برای خسارت دیدگان روستای ژرف تملک و نقشه برداری برای ساخت خانه انجام گرفت.
حسینی اظهار کرد: سیلزدگان روستای ژرف می توانند با اخذ تسهیلات کار بازسازی خانه های خود را آغاز کنند.
به گزارش ایرنا، در سیل 20 مرداد ماه امسال در خراسان رضوی 9 نفر جان باختند.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.