محسن عراقی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قوچان و بردسکن به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای این استان در سال زراعی 95 - 96 بوده اند. میانگین دمای هوا در قوچان طی سال زراعی گذشته از اول مهر 1395 تا 29 شهریور 1396 به میزان 12.2 درجه و میانگین دمای بردسکن طی این مدت 20.5 درجه گزارش شده است.
وی ادامه داد: میانگین دمای هوای خراسان رضوی در سال زراعی گذشته 16.5 درجه بود که نسبت به سال ماقبل هفت دهم درجه کاهش داشته و نسبت به دوره آماری بلند مدت دو دهم درجه افزایش دارد.
مدیرکل اداره هواشناسی خراسان رضوی گفت:وی افزود: میانگین دمای هوای قوچان در سال زراعی گذشته 12.3 درجه و در درگز 16.3 درجه گزارش شده است که نسبت به سال ماقبل به ترتیب 9 دهم درجه و یک درجه کاهش داشته است.
عراقی زاده میانگین دمای مشهد را نیز در این مدت 16.1 درجه اعلام و بیان کرد: میانگین دمای مشهد در این مدت سه دهم درجه نسبت به دوره آماری بلندمدت آن افزایش داشته است.
وی افزایش گازهای گلخانه ای، افزایش سوختهای فسیلی، از بین بردن درختان و افزایش بیابان زایی را از علل افزایش دمای هوا در خراسان رضوی، کشور و جهان عنوان و بیان کرد: پیامد این شرایط تغییرات اقلیمی، بارندگیهای خارج از فصل و سیل آسا، اثرات گرمایش زمین و سرما و گرمای زودرس است.
میانگین دمای هوای خراسان رضوی در دوره بلندمدت 16.5 درجه است.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.