گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست مصطفی سالاری عصر دوشنبه در دیدار با معاون حقوقی، پارلمانی و امور مجلس وزیر ورزش و جوانان، به نقش ورزش در سلامت اجتماعی اشاره و اظهار کرد: توجه به ورزش های ارزان قیمت، گامی در جهت عمومی سازی آن است.
وی با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی تر توسعه ورزش های همگانی از شهر تا روستا خاطرنشان کرد: ورزش های همگانی تاثیر مهمی در آرامش اجتماعی و یکپارچگی مردم در جامعه دارند و هزینه زیرساختی آنها نیز اندک بوده و تامین آن به سهولت امکان پذیر است.
استاندار گیلان با بیان اینکه مردم این استان به مباحث ورزشی علاقمند هستند، تلاش جمعی مسئولان بخش های مختلف از جمله فرمانداران، شهرداران، دهیاران و فعالان ورزشی را الزامی برای تعالی ورزشی استان عنوان کرد.
سالاری یادآور شد: شرایط اقلیمی گیلان ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری ورزشی نیز فراهم کرده که با تمرکز بر جوانب این امر می توان مشکلات زیرساختی برای برخی شاخه های ورزشی را مرتفع کرد.
استاندار گیلان گفت: نباید محدود به فضای بسته و اجرای پروژه های زیرساختی شویم بلکه باید با ایده پردازی و همگام کردن سایر نهادهای دولتی و خصوصی نسبت به توسعه ورزش های همگانی در رده های سنی مختلف و تمامی سطوح جامعه گام برداریم.
سالاری همچنین به انتصاب اولین مدیرکل زن تاریخ ورزش ایران در استان گیلان اشاره کرد و افزود: نگاه دولت تدبیر و امید به بانوان و بهره گیری از توانمندی های آنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال جامعه، قابل تقدیر است و می تواند موجب امیدافزایی در جامعه شود.
امیررضا خادم معاون حقوقی، پارلمانی و امور مجلس وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های گیلان و فراهم بودن امکان توسعه در همه بخش ها به ویژه ورزش اظهار داشت: استان گیلان در حوزه زیرساختی پتانسیلی مطلوب دارد.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مقوله نشاط اجتماعی را به عنوان یکی از مهمترین اهداف خود دنبال می کند، ادامه داد: تعالی هر جامعه در گرو پویایی و نشاط عمومی است و در این بین بانوان جایگاه ویژه ای دارند.
خادم خاطرنشان کرد: توجه به جایگاه مدیریتی بانوان امری مهم در تعالی بخشی اجتماعی قلمداد می شود و انتصاب یک بانو به عنوان مدیرکل ورزش و امور جوانان نشان از اهمیت این مسئله در دولت تدبیر و امید است.
وی گفت: اولین مدیرکل زن تاریخ ورزش ایران در استان گیلان منصوب شده و به یقین با دشواری هایی مواجه خواهد بود که در سایه هم افزایی جمعی و حمایت های استاندار مرتفع می شود.
طی حکمی از سوی مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، مریم بخشی به عنوان نخستین مدیرکل زن ورزش و جوانان کشور در استان گیلان منصوب شد.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.