به گزارش خبرنگار ایرنا، فیروز عزت دوست عصر یکشنبه در جمع کارکنان اداره ورزش و جوانان و اعضای سازمان های مردم نهاد آستارا در اداره ورزش و جوانان این شهرستان گفت: از 63 سازمان مردم نهاد حوزه ورزش و جوانان گیلان، سه سازمان در زمینه های علمی، پژوهشی و امور بانوان در شهرستان آستارا فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه زمینه های زیادی در استان گیلان برای فعالیت سمن ها وجود دارد، اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد جهت تقویت مشارکت اجتماعی مردم در حوزه های مختلف نقش دارند و یکی از کارکردهای آنها ارتقای سطح آگاهی مردم است.
وی گفت: در استان گیلان سمن های زیادی در زمینه های علمی پژوهشی، هنری، ادبی، آسیب های اجتماعی، گردشگری، امور بانوان، دینی و مذهبی فعالیت می کنند و جوانان 15 تا 29 ساله می‌توانند با مراجعه به فرمانداری های شهرستان ها برای دریافت مجوز تاسیس سمن مورد نظر خود اقدام کنند.
رئیس مشارکت های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان گیلان بر توانمند سازی اعضای سمن ها تاکید کرد و افزود: مسئولان سمن ها با همکاری خیرین برای حمایت از نخبگان علمی استان، برنامه داشته باشند و با هماهنگی ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها در برگزاری برنامه های فرهنگی همت کنند.
عزت دوست تصریح کرد: عضویت افراد و به ویژه جوانان در سازمانهای مردم نهاد می تواند ضمن پیشگیری از بزهکاری ها، باعث ارتقای سطح امنیت در جامعه شود.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.