به گزارش خبرنگار ایرنا محمدمهدی تندگویان روز چهارشنبه در دیدار با دبیران و اعضای سازمان های مردم نهاد گلستان در گرگان اظهار کرد: متاسفانه سمن ها به دلیل برخی اقدامات نادرست گذشته، به عنوان مجموعه های سیاسی و یا مذهبی در کشور شناخته می شوند که لازم است رویکردهای عمومی به این حوزه با فعالیت های بیشتر و گسترده تر تغییر کند.
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: ساماندهی و تغییر نگرش مدیران در حوزه سمن ها یک ضرورت جدی برای آینده فعالیت این مجموعه ها است که ارائه و اجرای طرح های مهم و تاثیرگذار، رسیدن به هدف های مورد نظر را آسان تر می کند.
تندگویان به طرح های پیشنهادی سازمان های مردم نهاد گلستان اشاره کرد و گفت: در کشور بیش از 2 هزار سمن در بخش جوانان فعالیت می کنند و اکثر آنها طرح های ملی ارائه کرده اند اما بودجه اختصاص یافته به این معاونت بسیار اندک و جوابگوی نیازهای فراوان سمن ها نیست.
وی بیان کرد: با بودجه کنونی به هر استان حداکثر 8 میلیارد ریال بودجه اختصاص خواهد یافت که به شرط تحقق کامل و صد درصدی، نمی تواند سهم زیادی از نیازهای آنان را پاسخ دهد.
معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ساماندهی جوانان؛ بهره گرفتن از توان خیراندیشان و کمک های مردمی برای اجرای طرح ها را یک ضرورت در آینده فعالیت های سمن ها دانست و گفت: اکتفا کردن به بودجه های دولتی، نمی تواند ضامن تداوم فعالیت ها و تاثیرگذاری سازمان های مردم نهاد در بخش های گوناگون باشد.
تندگویان؛ فعالیت سمن ها در بخش های کارآفرینی مانند بوم گردی را مهم دانست و گفت: فعالیت در این بخش ها علاوه بر کارآفرینی، در افزایش درآمد استانها بویژه در حوزه گردشگری موثر بوده و می تواند مسیر حرکت اقتصاد استان را تغییر دهد.
وی همچنین برون سپاری فعالیت ها را یکی از راه های تقویت و توانمندسازی سمن ها دانست و گفت: وزارت ورزش به عنوان متولی اماکن ورزشی با واگذار کردن بخشی از سالن های ورزشی به سمن ها می تواند آغازگر این اقدام بزرگ در راه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد باشد.
به گزارش ایرنا مدیر کل ورزش و جوانان گلستان هم گفت: تعداد سازمان های مردم نهاد دارای مجوز در استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون با رشد چند برابری از 9 سمن به 54 سمن رسیده است.
بهمن طیبی اظهار کرد: یکی از اهداف این اداره کل، زمینه سازی مناسب برای ورود بیشتر جوانان به عرصه فعالیت های عمومی و اجتماعی با هموار کردن مسیر تاسیس سازمان های مردم نهاد است.
به گفته وی؛ با توجه به ماهیت تصدی گرایانه بسیاری از امور دولتی بدون شک سازمان های مردم نهاد جوانان می توانند به مراتب کم هزینه تر، سودمندتر و پربهره‌تر برنامه های مختلف را انجام دهند.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.