به گزارش خبرنگار ایرنا دریادار حسین خانزادی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره مسیر توسعه ای را طی می کنند که به دور از تسلط هر قدرت بیگانه است.
وی با اشاره به اهمیت موقعیت استراتژیکی دریای خزر افزود: در شرایطی که استکبار جهانی تلاش می کند تعامل بین کشورهای منطقه را برهم زند، نیروی دریایی مکلف است تعامل با کشورهای منطقه را بیش از پیش در دستور کار خود داشته باشد.
امیر خانزادی با اشاره به احیای ناوشکن دماوند تا پایان امسال افزود: اتفاقی که برای ناوشکن دماوند افتاد درس بزرگی برای ما داشت تا نقاط ضعف در موضوعات دانشی خود را بررسی و آن را رفع کنیم .
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حضور پر قدرت و توانمند نیروی دریایی در دریاهای شمال و جنوب تصریح کرد: برقراری ارتباطات و دید و بازدیدهای بین المللی جمهوری اسلامی با سایر کشورهای منطقه از جمله کارهایی است که در دوران صلح می توان انجام داد و در همین راستا در ماه آینده برگزاری مسابقات جام دریا با هدف نمایش توانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و برقراری ارتباط دوستانه انجام می شود .
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه هرکدام از مناطق دریایی شمال و جنوب شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد تصریح کرد: منطقه چهارم دریایی با استفاده از نیروی انسانی توانمند توانست تجربه بسیار خوبی در زمینه حضور در دریای خزر و انجام ماموریت های متعدد با هدف صلح و دوستی با کشورهای حاشیه خزر کسب کند.
امیرخانزادی خاطر نشان کرد: امروز بعد از دو دهه از ورود زیر دریایی به کشور، کار ساخت زیر دریایی درکشور نتیجه مطلوبی داده و به رشد وبلوغ بسیار خوبی دست یافته و در منطقه، سرآمد تر از نیروی دریایی ارتش ، صنایع دفاع و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و زیر ساختهای نظامی ایران وجود ندارد.
وی با تاکید بر لزوم تداوم حرکت در مسیر خودکفایی تصریح کرد: حضور قدرتمند ایران درمناطق تحت حاکمیت نشان دهنده آن است که نیروی دریایی راه خود را در مسیر توسعه به درستی طی کرده و همچنان این مسیر تداوم دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به وجود امنیت کامل در دریای خزر اظهار کرد: نیروهای دریایی ارتش و سپاه دوشادوش هم، به عنوان مشت محکم نظام عمل می کنند تا هیچ خلاء امنیتی وجود نداشته و کانون نا امنی در دریای خزر شکل نگیرد.
وی با اشاره به لزوم ایجاد امنیت جمعی در بین کشورهای حاشیه خزر افزود: دریای خزر دریای صلح و دوستی است که تلاش می شود امنیت پایدار در آن افزایش یابد و معتقدم این امنیت باید به صورت جمعی شکل گرفته و کشورهای حاشیه خزر نیز در تامین و ثبات این امنیت سهم داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در مراسمی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش ناخدا یکم عرشه و ستاد عبدالوهاب طاهری به عنوان فرمانده جدید ناوگان شمال منصوب و از تلاش های دریادار دوم عرشه و ستاد احمدرضا باقری تجلیل شد.
ناخدا یکم عرشه و ستاد عبدالوهاب طاهری فرمانده منطقه یکم دریایی جنوب کشور بود که به عنوان فرمانده ناوگان شمال به این سمت منصوب شد و دریادار دوم عرشه و ستاد احمد رضا باقری فارغ التحصیل سال1371 در دانشگاه دریایی امام خمینی(ره) نوشهر بود که مدت 15 سال در بوشهر خدمت کرده و 1970 روز دریانوردی در منطقه آب های جنوب و ماموریت های بین المللی و همچنین فرماندهی ناوگروه های 14 و 31 و ناوگروه صلح دوستی خزر به کشور روسیه را در کارنامه خود دارد.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و ستاد منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در این شهر ساحلی مستقر است.
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.