به گزارش ایرنا، با جانفشانی رزمندگان با کمترین امکانات جنگی اما با تکیه بر توکل به خداوند و اتحاد و همدلی موجود در کشور، خرمشهر به دامان میهن اسلامی بازگردانده شود.
فتح خرمشهر درس های بسیاری برای نسل های امروز و فردا در کشور و دشمنانی که این ملت را تهدید می کنند، دارد و آن اینکه ایرانیان در شرایط سخت با اتحاد مقابل هر تهدیدی ایستادگی می کنند.
بدون شک یکی از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع از دین، عزت و سرافرازی وطن است که با ایثارگری و از خودگشتگی رزمندگان این مرز و بوم به همراه بوده به هرترتیب شهر به اسارت رفته خرمشهر با این جانفشانی ها توانست به آغوش وطن بازگردد.
همانطور که بارها گفته شده فتح خرمشهر را باید حاصل وحدت و یکپارچگی ملی، همدلی و همزبانی مردم، نیروهای مسلح، مسئولین و مرحله نوینی از مقاومت و ایستادگی پیروزمندانه ملت ایران در برابر نظام سلطه و استکبار دانست که امروز نیز نیاز اصلی کشور برای مقابله در برابر تهدیدات است.
بازخوانی حماسه تاریخی و سرنوشت ساز فتح خرمشهر امروز برای دشمنانی که اقدام به تهدید ملت ایران می کنند، درس های بسیاری خواهد داشت. آن روزها شرایط دشوارتر از امروز و تهدیدات گسترده بود اما ملت ایران با اتحاد و همدلی گردنه های سخت را پشت سر گذاشتند.
مردم ایران همواره با حفظ آمادگی های همه جانبه، مسیر خود به سمت آرمان های انقلاب اسلامی را تداوم بخشیده و در برابر تهدیدات قاطعانه ایستاده اند و کانون های تولید تهدیدات را ناامید ساخته اند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز همزمان با سوم خرداد سالروز این حماسه جاوید با دعوت از سه تن از یادگاران دفاع مقدس به بررسی این موضوع پرداخته است.
مشاور استاندر البرز در امور ایثارگران که خود از رزمندگان دفاع مقدس است، در این نشست، گفت: امروز باید با این اندیشیده پیش رفت که درانتقال این تفکر سلحشوری به نسل آینده چه کاری انجام شده است.
مصطفی مدنی افزود: ایثارگران سندهای زنده رشادت طلبی هستند که هرچه بیشتر باید از فضایل آنها بهره ببریم و اندیشه و آرمانشان را سینه به سینه منتقل کنیم زیرا این اندیشه ایستادگی و عزت به ما می آموزد و به دشمنان نیز تفهیم می کند که مردم ایران سلحشورانه پای منافع خود می ایستند.
وی ادامه داد: دلاوری نظیر شهید کلهر به هنگام آتش سنگین دشمن قد خم نمی کرد و می گفت فرمانده سر خم نمی کند چراکه چشم رزمندگان به او است.
مدنی گفت: دفاع مقدس مربوط به هیچ جریان سیاسی نیست، دفاع مقدس برآمد همه گروه های اجتماعی ایران است. اقلیت های دینی هم در جنگ شرکت داشتند.
وی اضافه کرد: دفاع مقدس رنگین کمانی از همه جریان های کشور و آزادی خرمشهر نتیجه اعتماد به جوانان میهن اسلامی بود.
مشاور استاندار البرز در امور ایثارگران ادامه داد: رزمندگان آنچه داشتند درطبق اخلاص گذاشتند و باید هرچه بیشترآنها را پاس داشت.
حمید احدی از فرماندهان دفاع مقدس نیز در این نشست، گفت: فتح خرمشهر برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی شد و انتظار می رود نسل امروز این گنجینه مهم تاریخی را هرچه بیشتر حفظ کند.
وی افزود: وقتی ثمره این رشادت ها و جوانمردی ها را در شرایط فعلی و در استقلال کشور می بینیم، آرام می شویم و امیدواریم هرچه بیشتر از این اسطوره ها الگو برداری شود.
این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز اگر می گوییم شهید فهمیده باید در تلاش برای ترویج تفکر آن شهید باشیم و ضرورت های امروز برای مقابله با دشمنان ایجاب می کند که نسل جوان ما با ایثارگری های رزمندگان به ویژه در فتح خرمشهر هر چه بیشتر آشنا شوند.
وی تصریح کرد: آشنایی هر چه بیشتر جوانان با این اندیشه ثمرات بسیاری برای کشور خواهد داشت که یکی از آنها حفظ خودباوری و دشمن شناسی آنان است.
احدی در ادامه گفت: شهیدان جنگ تحمیلی دارای صفات ویژه ای بودند که امروز هرچه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.
اباذر خدابین دیگر فرمانده دوران دفاع مقدس نیز گفت: آزادی خرمشهر برآیند دل های متحد و الفت های صادقانه بود و هر کسی به دور از جایگاه و مسئولیتی که داشت، بر خود واجب می دانست که دربرابر دشمن ایستادگی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: کار در زمان جنگ بر روی زمین نمی ماند و اثرات مثبت این همدلی را در سطح جهانی دیدیم که سبب بالندگی و استقلال هرچه بیشتر کشور شد و امروز نیز به این همدلی و اتحاد برای ایستادگی در مقابل تهدیدها نیاز داریم.
وی اضافه کرد: ظلم ستیزی شهیدان باعث شد تا ملت ایران با توکل بر خدا از گردنه های بسیار دشوار با موفقیت عبور کند و امروز نیز همین اخلاص و خودباوری پیروزی ما در مقابل دشمنان را رقم خوهد زد.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.