به گزارش ایرنا محمد کیانوش‌راد شامگاه سه شنبه در آیینی که به مناسب مبعث پیامبر صلح و دوستی در دفتر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد:جامعه زمانی رشد می‌کند که مردم حق انتخاب داشته باشند برای همین نمی‌توان بدون رعایت اصول اولیه صلاحیت انسان‌ها را رد کنیم.
کیانوش راد خاطرنشان کرد: شعار انقلاب اسلامی استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود که بخش استقلال این شعار محقق شده اما برای رسیدن به آزادی راه بسیاری در پیش داریم.
وی گفت: برای ماندگاری جامعه نیاز به رسیدن به حق آزادی است و همه ما نیز میدانیم که اسلام دین آزادی است.
این فعال سیاسی و از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران توضیح داد:جامعه‌ای آزاد است که همه بتوانند حرفشان را بزنند اگر انسان آزاد نباشد حق انتخاب نخواهد داشت عدالت نیز از مباحث مهمی است که در اسلام بر آن تاکید شده است. فردی که بخواهد عدالت را رعایت کند تنها باید بر اساس قانون عمل کند.
وی افزود : البته مشکل عدالت این است که می توان به نام عدالت، آزادی را از بین برد برای همین ما ابتدا باید انسان های آزاد برای جامعه پرورش دهیم.
کیانوش راد گفت: پیام پیامبر اکرم در روزی همانند مبعث توجه به اصل آزادی است، در جامعه دینی باید به راحتی حرف ها بیان شود، در غیر این صورت جامعه سمت و سوی استبداد پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه حق انتخاب مردم جامعه را به سوی آزادی پیش می برد افزود: حمایت از حجت الاسلام روحانی به منظور جا انداختن این است که همه در چارچوب قانون اساسی فعالیت کنند و مسیر رشد و توسعه اقتصادی کشور را ادامه دهیم.
این عضو شورای مرکزی اتحاد ملت اسلامی ایران گفت: به طور کلی هدف پیامبر آزادی و عدالت بود و ذات انسانها نیز آزاد است. اساسی‌ترین فعالیت پیامبر جا انداختن اصل آزادی و اختیار انسان ها بوده است.
وی افزود: باید بدانیم اساس وجودی فعالیت های پیامبر اکرم(ص) بر چه منطقی استوار بوده است بزرگان دینی هر گاه در خصوص بحث اخلاق مطالبی عنوان می کنند این مبحث را به یک درخت تشبیه کردند که از سه وجه تشکیل شده که ریشه آن حکم عقاید، شاخ و برگ آن احکام و میوه آن درخت نیز حکم اخلاق را دارد.
وی افزود: یکی از مباحث بسیار مهم در دین مبین اسلام موضوع اخلاق است که به نوعی هسته دین نیز محسوب می شود اگر فردی خود را مسلمان می داند باید اخلاق را رعایت کند.
7164/6125 خبرنگار: عاطفه جوادی *** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.