به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) با بیان اینکه هیچ ملتی مانند ملت ایران از آگاهی های سیاسی برخوردار نیست، افزود: به اعتقاد سیاسیون، ملت ایران از یک رشد سیاسی و بلوغ اجتماعی برخوردار است که نمی توان آن را با هیچ ملت دیگری مقایسه کرد.
وی با اشاره به نقشه های همیشگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز به اعتراف بسیاری از قدرت های جهانی، جمهوری اسلامی ایران ، مقتدرترین کشور جهان است.
وی در ادامه سخنانش با تشریح قیام پانزدهم خرداد و آثار فراوان آن خاطر نشان کرد: در قیام 15 خرداد خون های فراوانی ریخته شد اما شاکله انقلاب اسلامی در این روز ، پی ریزی شده است.
امام جمعه رشت به برکات انقلاب اسلامی برای مردم ایران نیز اشاره و اضافه کرد: امروز روستاها هم از نعمت آب ، برق ، گاز و دیگر خدمات برخوردارند؛ آینده ما روشن است و به آن امیدواریم.
وی بهره مندی از فرهنگ ناب دینی را از دیگر برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: بهترین، زیباترین و جامع ترین فرهنگ را در دین خود داریم و بایستی به خوبی از آن بهره مند شویم.
آیت الله فلاحتی در خاتمه سخنانش، با اشاره به فرارسیدن شب های پر فضیلت قدر، از عموم مومنان و مردم روزه دار خواست این شب ها را قدر بدانند و به قرائت قرآن کریم توجه فزون تری داشته باشند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.