به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج سیدجواد موسوی ‌شالی که در مسجد جامع شهر شال برگزار شد،افزود: آن مرحوم از خاندان بزرگواری بودند که مانند چشمه جوشان معرفت، دانش، اخلاق و ایمان در منطقه شال حضور داشته و به مردم آن خطه خدمات بسیاری عرضه داشتند.
وی ادامه داد: مرحوم حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حاج سیدجواد موسوی ‌شالی عالم بزرگی بودند که به همراه پدر، فرزند شهیدشان و خاندان خود در عرصه ترویج دین قرار گرفته و فعالیت‌ آن‌ بزرگواران موجب تقویت دین در این منطقه شد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به برخی از ویژگی‌های آن مرحوم، یادآور شد: ایشان احترام زیادی برای پدر بزرگوارشان، حضرت آیت‌الله موسوی ‌شالی قائل بوده و به خوبی در خدمت پدر قرار داشتند و برای جایگاه معلمی ایشان نیز ارزش و احترام ویژه‌ای قائل بودند.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: مرحوم حاج سیدجواد موسوی ‌شالی نسبت به دنیا بسیار بی ‌اعتنا بوده و این مساله در کسوت طلبگی بیشتر حائز اهمیت بود زیرا اگر روحانیون دنبال زرق و برق دنیا بروند خیلی مخرب و خطرناک خواهد شد اما ایشان به خوبی خودشان را از دنیاطلبی دور نگه داشتند.
به گفته وی، ایشان با خودروی بسیار ساده کار تبلیغ را انجام می‌دادند و با مشقات بسیار زیادی همواره در پی نصیحت و موعظه مردم بودند و نقش پدرانه برای آنها داشتند.
امام جمعه قزوین، مشکل‌گشایی از گرفتاری‌ های مردم را از دیگر ویژگی ‌های حاج سیدجواد موسوی‌ شالی دانست و گفت: در این رابطه راه پدر را ادامه دادند و مانند ایشان همواره در پی حل مشکلات مردم بودند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مرحوم حاج سیدجواد موسوی ‌شالی در عمران، آبادانی و ساخت مسجد در روستاهای اطراف همواره پیش قدم بودند و خیران روستاها را حتی در شهرهای دیگر پیدا می‌کردند تا در کارهای خیر منطقه مشارکت دهند.
وی، بصیرت و بینایی در وفاداری آن مرحوم نسبت به امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را زبانزد همه دانست و گفت: لحظه‌ای تخطی در ولایتمداری از ایشان دیده نشد و راه را برای مردم روشن کردند و حتی با مخالفان خود هم با سعه‌ صدر برخورد می‌کردند.
پیکر حجت‌الاسلام حاج سید جواد موسوی شالی فرزند ارشد آیت الله سید حسن موسوی شالی نماینده اسبق مردم استان در خبرگان رهبری 23 تیرماه جاری در قزوین تشییع و به خاک سپرده شد.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.