به گزارش ایرنا، وی عصر چهارشنبه در دیدار با فرماندهان سپاه منطقه قم به مناسبت روز پاسدار خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مردم و ملت های دنیا همگام با هدف های ما هستند، بنابراین نمی توانند برای مقابله با نظام ما، دست به دست هم دهند.
وی با اشاره به آیه 139 سوره آل عمران 'وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ' خاطرنشان کرد: اگر این اصل قرآنی در روح همه زنده شود هیچ کس نمی تواند ملت ایران، شیعیان و رزمندگان اسلام را مغلوب کند.
آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: مساله استقامت که در قران کریم با کلمه صبر آمده، حائز اهمیت است یعنی استقامت 20 نفر انسان با ایمان با 200 نفر از نیروهای دشمن موازنه پیدا می کند.
وی ادامه داد: صبر و استقامت در مقابل ایمان مانند سر در مقابل بدن است و بدن بدون سر نیز دوامی نخواهد داشت.
این مرجع تقلید اظهار داشت: ایمان بدون صبر و استقامت، پایدار نیست بوِیژه در زمان ما که مشکلات از سوی دشمن خیلی زیاد شده و در این شرایط اگر صبر و استقامت نباشد کار به جایی نمی رسد.
آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: مومن همیشه مانند کوه استوار است و تندبادها و طوفان ها او را تکان نمی دهد و مومن واقعی باید استقامت خود را در برابر دشمن، هوای نفس، زرق و برق دنیا و ... داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه شکست در قاموس انسان مومن، معنا ندارد، گفت: ملتی که معتقد به آیات قرآن کریم، شهادت و جهاد باشد همیشه خود را در سر دو راهی پیروزی می بیند، اما دشمنان چون اعتقادی به این مسائل ندارند در دو راهی شکست قرار دارند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: امید است این منطق قرآنی همیشه در ماه زنده بماند تا کشور همیشه در برابر همه طوفان ها محفوظ بماند و در مقابل این همه دشمن،بتوانیم استقامت کنیم.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان **‌انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.