به گزارش خبرنگار ایرنا در این دوره از رقابت ها ، 86 شطرنج‌باز دارای ریتینگ بین المللی زیر 2200 و 46 شطرنج‌باز نیز بدون ریتینگ حضور یافته اند که در 9 دور به روش سوییسی با هم به رقابت می پردازند.
در شب اول این رقابت ها که یکشنبه شب در محل هیات شطرنج استان گیلان در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد، شطرنج‌بازان شرکت کننده در پنج دور به رقابت پرداختند. با توجه به بازی های انجام شده از شب اول این رقابت ها و تا پایان دور پنجم ، محسن وقار ، آرش داغلی و سبحان خادم عرفانی با برتری برای رقبای خود در صدر جدول این مسابقات قرار گرفتند.
ششمین دوره رقابت های شطرنج سریع جام رمضان استان گیلان به سرداوری محمدصادق مرزوقی و داوری هانیه علی اکبری به مدت چهار شب ادامه می یابد.

** فرد مهاجم به پدرش و پلیس در رودسر، کشته شد
لاهیجان - متهمی که در شهر رودسر پدر خود را مورد ضرب و جرح با داس قرار داده بود ، در تهاجم مجدد به پلیس و هنگام فرار، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در راه انتقال به بیمارستان کشته شد.
گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا حاکیست مأموران فرماندهی انتظامی رودسر که صبح امروز (دوشنبه) برای بررسی شکایت پدری مبنی بر ایراد ضرب و جرح توسط پسرش در محل حاضر شده بودند، توسط متهم با ضربات داس مورد حمله قرار گرفتند.
براساس این گزارش؛ مأموران با مشاهده ماجرا، متهم را به آرامش و کنار گذاشتن داس دعوت کردند اما او ضمن خودداری از دعوت پلیس برای پایان دادن به مشاجره با پدرش، به وسیله همان داس به سمت 2 نفر از مأموران کلانتری حمله‌ور شد که در این جریان، 2 مأمور پلیس از ناحیه کتف و گردن مجروح شدند .
به دنبال این موضوع، متهم 31 ساله از صحنه درگیری متواری شد که مأموران پلیس نیز به دنبال او نسبت به اعلام هشدار ایست اقدام کردند اما وی بدون توجه به فرمان پلیس، همچنان فرار را بر قرار ترجیح داد که مأموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح پس از امتناع از فرمان پلیس و عدم توقف متهم ، ناچار به شلیک به سمت منطقه کم‌خطر بدن او شدند که سرانجام پس از اصابت گلوله به پایش، دستگیر شد.
بر اساس این گزارش؛ پس از حضور نیروهای امدادرسان، متهم برای رسیدگی و مداوا به یکی از مراکز درمانی منتقل شد اما حین انتقال به بیمارستان جان باخت.
پلیس گیلان اعلام کرده که علت مرگ متهم در دست بررسی است و نتیجه پس از اعلام نظر کارشناسی پزشکی قانونی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 7285 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.