مدیرعامل آبفای گیلان گفت: برای جلوگیری از ورود 70 درصد فاضلاب شهری به رودخانه‌ها اقدامات موثری صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در بازدید ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر، پروژه‌های اجرا شده در راستای طرح ساماندهی و رفع آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود برشمرد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به طرح جمع آوری فاضلاب برای نجات رودخانه‌ها اظهار داشت: براین اساس 4 پروژه جمع آوری فاضلاب گلسار، تکمیل شبکه فاضلاب نخودچر، جمع آوری فاضلاب منطقه باقرالعلوم و فاز 1 طرح جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ اجرا شد.

وی هزینه انجام شده از محل طرح جلوگیری از آلودگی رودخانه‌ها را 80.000 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: دبی پاک‌سازی شده از رودخانه 24000 مترمکعب در شبانه روز می باشد که با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در حال اجرا از ورود 63500 متر معکب فاضلاب به رودخانه ها جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه برای جلوگیری از ورود 70٪ فاضلاب شهری به رودخانه ها اقدامات موثری صورت گرفته افزود: 44 نقطه که تخلیه فاضلاب سنتی دارد شناسایی شده و باید حدود 200 عدد پکیج در این نقاط جهت تصفیه فاضلاب احداث شود که نیازمند اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان است.

محمدی ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان نیز با تأکید بر جمع بندی و اتفاق نظر اعضاء در ارائه گزارش کارشناسی تصریح کرد: اولویت اول در اجرای پکیج های فاضلاب باید نقاطی باشد که بیشترین فاضلاب را وارد رودخانه ها می‌کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.