ولی داداشی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: شهر گردشگرپذیر آستارا از نبود شبکه فاضلاب شهری رنج می برد و از سال 79 تا 96 برای اجرای این طرح مهم، فقط 50 میلیارد ریال اختصاص یافته بود اما بیش از یک سال پیگیری مستمر، آستارا در ردیف شهرهای پرتنش فاضلاب کشور قرار گرفت.
وی ادامه داد: بعد از لحاظ این شهر در ردیف شهرهای پر تنش فاضلاب، در سال گذشته 200 میلیارد ریال و امسال به صورت علی الحساب، 80 میلیارد ریال برای اجرای طرح فاضلاب آن تصویب شده است.
وی در خصوص علت تاخیر اجرای فاضلاب شهری آستارا اظهار کرد: این طرح برای اولین بار در کشور به شیوه وکیوم (مکشی) اجرا می شود و به بررسی و تایید شورای عالی فنی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیاز داشت و خوشبختانه آستارا از سوی این سازمان به عنوان آزمونه (پایلوت) این طرح تایید و انتخاب شده است.
داداشی بیان کرد: کلنگ این طرح در شهرک عباس آباد آستارا به زمین شده خواهد شد و فاضلاب این شهرک به شیوه ثقلی و شهر آستارا به روش وکیوم اجرا خواهد شد و پیش بینی می شود، این طرح ظرف پنج تا 6 سال آینده تکمیل و افتتاح شود.
او دستگاه های مرتبط را به تلاش در اجرای بی وقفه این طرح و شهروندان آستارا را به همکاری لازم با عومل اجرایی فراخواند.
شهر آستارا مرکز این شهرستان حدود 55 هزار نفر جمعیت دارد و در طول سال، به خصوص در تابستان و تعطیلات نوروزی حضور هزاران گردشگر و مسافر داخلی و خارجی را شاهد است و اجرای شبکه فاضلاب در آن ضرورت دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز آن یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.