حسین ابراهیمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به تاثیر واضح رسانه در مقوله فرهنگ بیان کرد: با توجه به پیشینه مطبوعاتی گیلان، این انتظار وجود دارد که آثار تولیدی فعالان مطبوعات و خبرگزاری های استان برای حضور در جشنواره یادشده از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند.
وی اظهار کرد:این جشنواره از مجموعه برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان است.
وی، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور را هفدهم خردادماه ٩٧ عنوان و تصریح کرد : هشتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها، تیرماه سال آینده، همزمان با دهه کرامت به میزبانی گیلان برگزار می‌شود.
ابراهیمیان اظهار کرد: فراخوان جشنواره برای بیش از یک هزار و ١٠٠ نشریه کشور ارسال شده و تاکنون حدود ٤٠٠ اثر به دبیرخانه رسیده است.
وی تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر آن از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سبک زندگی رضوی، فرهنگ رضوی، سیره سیاسی و اجتماعی رضوی، جلوه‌های رضوی و اقتصاد مقاومتی را پنج محور موضوعی جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها عنوان و اضافه کرد: بخش‌های اصلی جشنواره شامل مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، آثار رادیویی و تلویزیونی و شعر رضوی است و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در هفت رشته «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه»، «عکس» و «مقاله» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
ابراهیمیان با بیان اینکه فعالان عرصه رادیو و تلویزیون نیز می‌توانند آثار تولیدی خود را در دو رشته «خبر» و «گزارش خبری» ارسال کنند، ادامه داد: همچنین شاعران می‌توانند اشعار خود را با موضوع فرهنگ رضوی که در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کشور منتشر شده است را به دبیرخانه برسانند.
اطلاع رسانی جشنواره از طریق تارنمای شمس توس گیلان به نشانی gilan.shamstoos.ir و فرایند ثبت نام و ارسال اثر از طریق portal.shamstoos.ir انجام می‌شود.
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.