به گزارش خبرنگار ایرنا ، این کتاب گزیده آثار 79 شاعران نوپرداز استان های شمالی کشور است که توسط ' اسدالله عمادی ' از مازندران ، ' علیرضا ابن قاسم ' از استان گلستان و ' هوشنگ عباسی ' از استان گیلان گردآوری و از سوی انجمن قلم شمال منتشر شده است.
در این کتاب آثار 30 شاعر مازندرانی از جمله نیما یوشیج ، پرویز خانلری ، کیوان عمادی ، محسن عمادی و دیگر شاعران نامی استان کنجانده شده است .
همچنین آثار 31 شاعر نو پرداز گیلانی و 18 شاعر گلستانی هم در این کتاب گردآوری شده است که در میان آنان اسامی شاعران سرشناسی چون هوشنگ ابتهاج ، گلچین گیلانی ، کریم نجف زاده و شمس لنگرودی به چشم می خورد.
کتاب شعر نو شمال در بر گیرنده آثار شاعرانی از آغاز زایش شعر نو تا متولدین سال 1350 است .
دبیر انجمن قلم شمال در حاشیه رونمایی این کتاب به خبرنگار ایرنا گفت : یکی از اهداف نگارش این کتاب ، نمایش سیر تحول از جنبه های ادبی و فنی در شعر نو و همچنین شناخت بهتر تاثیر شعر نو بر شعر فارسی و ادبیات فارسی است .
کیوان خانلری افزود : یکی از نکات برجسته کتاب این است که بر خلاف تمرکز شعر نو در مراکز استان های دیگر ، در مازندران شعر نو در سراسر استان پراکنده شده و آثار فاخری از شاعران شرق تا غرب استان موجود است .
او ادامه داد : کتاب گزیده شعر نو فارسی همچنین به مانند زندگی نامه ای از شعر نو است که از نیما یوشیج آغاز شد و امروز به جایگاهی رسیده که در عمق شعر فارسی ریشه دارد و نمی توان آن را از شعر فارسی جدا دانست .
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.