به گزارش خبرنگار ایرنا شامگاه پنجشنبه در آئین رونمایی از کتاب های پاها که همیشه برای رفتن نیستند و پشه ها عاشق می شوند در سینما دریای آستارا با شعرخوانی و اجرای موسیقی سنتی فارسی و ترکی و نمایش کمدی، شبی به یاد ماندنی در تاریخ ادبیات گیلان رقم خورد.
اکبر کتابدار، مصطفی مشایخی، فرامرز ریحان صفت، کمال حسینیان و شاعران برجسته دیگر آخرین سروده های خود را قرائت کردند.
شاپور تشرینی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در این آئین گفت: آستارا در کنار فعالیت های مختلف هنری، در انتشار کتاب از شهرستان های پیشرو استان گیلان است.
وی افزود: کتاب پاها که همیشه برای راه رفتن نیستند در 129 صفحه و کتاب پشه ها عاشق می شوند در 111 صفحه، هر یک با شمارگان یک هزار نسخه اثر یاشار صلاحی شاعر معاصر استان گیلان چاپ و وارد بازار کتاب شده است.
وی اضافه کرد: انجمن شعر و ادب شهریار آستارا شاعران بزرگی را به ادبیات معاصر معرفی کرده و خوشبختانه بسیاری از شاعران این انجمن صاحب کتاب و شناسنامه شعری هستند.
اکبر اکسیر پدر شعر فرانو نیز در این آئین گفت: صلاحی در مجموعه شعر پشه ها عاشق می شوند از دردها و مصائب اجتماعی انسان امروز سخن می گوید و این امر بر جذابیت اثرش افزوده است.
وی افزود: شعر فرانو با محوریت شاعران جوان، حرف های جدیدی در ادبیات ایران دارد و روز به روز بر تعداد طرفداران و مخاطبان آن افزوده می شود.
اکبر کتابدار شاعر و پژوهشگر معاصر و نویسنده روزنامه اطلاعات نیز در این آئین بیان کرد: شاعر امروز باید با زبان معاصر، پیام خود را به مخاطب انتقال دهد و این موضوع را در اشعار صلاحی شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه در مجموعه اشعار این شاعر، رگه هایی از طنز نیز مشاهده می شود، تصریح کرد: شاعر طنزپرداز ابتدا باید دانش و شناخت قبلی درباره ادبیات و شعر داشته باشد و سپس با رعایت نکات و قواعد لازم، شعر طنز بسراید و در اشعار صلاحی این نکات رعایت شده است.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 400 هنرمند در هفت انجمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان فعالیت می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.