به گزارش ایرنا، علی خیلدار روز دوشنبه در آیین گشایش انجمن شعر با عنوان باورستان سخن شهرستان فردیس در دفتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، افزود: دنیا ملت ایران را با کتابهای بزرگ، شعرای نامی، فرهنگ کهن ملی و ادبیات می شناسد. آنچه که عاشورا را در فرهنگ ایران سرپا نگه داشت اشعار حماسی بسیار خوبی بود که در حوزه دین و عاشورا سروده شد.
وی تصریح کرد: هر چقدر در این حوزه کار شود جای دارد. وقتی یک قطعه موسیقی نواخته، هنر نمایشی اجرا و یا تابلو نقاشی کشیده می شود شاید در همان فضا که اجرا می شود تاثیر داشته باشد، اما تاثیر یک بیت شعر از نظر جغرافیایی و زمان ماندگار و مانا خواهد بود.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت:برای نگه داشت و حفظ فرهنگ ملی و ادبیات کهن بعضی وقت ها باید از سهم و حق شخصی بگذریم تا حق عمومی جامعه محفوظ بماند که این رسالت بیشتر بر عهده شاعران و ادبای اهل قلم و شعرا است.
خیلدار افزود: به لحاظ نو پابودن شهرستان فردیس مشکلات زیادی در حوزه ظرفیت های نرم افزاری از گذشته داشته است.
وی افزود: ظرفیت های بالایی در حوزه فکری در فردیس وجود دارد. بسیاری از اهل هنر و ادب و شعر برخاسته از این شهرستان هستند و حتی تاثیر آن به شهرهای همجوار مانند ملارد نیز کشیده شده است.
وی اظهار داشت: در حوزه سخت افزاری نیز کمبود و موانع وجود دارد. با توجه به جدا شدن فردیس از کرج، نیازمند حمایت مسئولان است.
مسئول انجمن شعر باورستان سخن شهرستان فردیس نیز گفت: در این انجمن 30 نفر از شاعران به صورت رسمی فعالیت می کنند.
سیدمحمدعلی دشتی هدف از راه اندازی این انجمن را اجرای شعرخوانی،نقد شعر، کارگاه آموزشی برای ارتقاء سطح شعراشهرستان فردیس برشمرد.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.