شهردار رشت گفت: مراسم افتتاح فاز سوم پارک گیلانه در خیابان ۱۷۶ غربی واقع در بلوار گیلان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، شهردار رشت اظهار کرد: خوشحالیم افتتاح پارک گیلانه در روز ۹ اردیبهشت مصادف با روز شوراها رقم خورد.

شهردار رشت با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز رشت از میانگین کشوری پایین تر است تصریح کرد: با افتتاح این پارک موفق شدیم به سرانه فضای سبز رشت اضافه کنیم.

 نصرتی همچنین از اجرای فاز چهارم پارک گیلانه خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه در بودجه ۹۷ لحاظ شده و در چند ماه آینده توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بهره برداری خواهد شد.

فرهام زاهد، رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورا نیز در این مراسم ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: با توسعه خدمات شهری از جمله اجرای پروژه های شهری در راستای افزایش فضای سبز ، ایجاد مکان های پیاده روی ، فضای مکث می توانیم محیطی پاک و امن در شهر ایجاد کنیم.

وی فلسفه وجود ی شورا را حضور افراد با آرایی متفاوت عنوان کرد و گفت: برآیند شورا یک تصمیم مشترک است و هدف اعضای شورا و مدیریت شهری حرکت به سوی توسعه است و امیدواریم رشت به شکوفایی برسد.

ناصر عطایی، مدیر شهرداری منطقه یک رشت در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز شوراها اظهار داشت: فاز سوم پارک گیلانه با ۱۸ هزار مترمربع به بهره برداری رسید.

وی مساحت فضای سبز این پارک را ۵ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: این پارک ۵ هزار و ۶۷۰ متر مربع فضای پیاده روی دارد و ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع فضای دوچرخه سواری برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری رشت پارک گیلانه را نخستین پارکی عنوان کرد که ست ورزش برای معلولان در آن جانمایی شده است.

عطایی با اشاره به اینکه توسعه شهری بدون مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی امکان پذیر نیست خاطرنشان کرد: می توانیم از فرصت و پتانسیل رودخانه های رشت به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و ظرفیتی برای ورود گردشگران باشد.

سجاد محجوب ، رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت نیز در این مراسم ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: شورای شهر و مدیریت شهری عزم خود را برای ساماندهی حاشیه رودخانه ها و ایجاد پارک های محلی جزم کرده است.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک امیدواریم شاهد بهره برداری چنین رینگی در کل رودخانه ها باشیم و با کاهش آسیب های رودخانه برای شهروندان زمینه لازم برای حضور گردشگران را فراهم کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.