در کنار این موارد از برخی محورهای پیاده راه سلامت در باغ های قصردشت نیز خبر میرسد که این معابر بیش از آنکه محلی برای تردد عابرین پیاده و دوچرخه سواری باشد به محلی برای جولان موتورسیکلت و خودروها بدل شده است که البته در این خصوص مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قول داد بساط این مزاحمین پیاده روی را از این معابر برچیند.
معصومی در گفت وگو با «خبرجنوب» گفت: پیاده راههایی که در شهر ایجاد میشود 2 نوع است که یک نوع آنها پیاده راههای سلامت است که در باغ ها و فضاهای سبز شهر اجرا می شود و نوع دوم پیاده راه هایی است که در محورهای خدماتی ایجاد می شود که در این مسیرها اولویت حرکت با پیاده است.
وی افزود: در همین زمینه تاکنون 3 پیاده راه سلامت به طول 5/8 کیلومتر در محورهای چمران جنوبی و شمالی و پیاده راه بهشت در حوزه باغهای قصردشت ایجاد شده و به دنبال ایجاد پیاده راههای دیگری از این دست نیز هستیم و هرجایی از باغها که امکان ایجاد چنین مسیرهایی باشد ما در زمینه ساخت پیاده راه  اقدام می کنیم.
معصومی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما در زمینه انسان محوری شهر، ایجاد پیاده راه در مسیرهای خدماتی شهر به صورت موقت و دائم است که تاکنون در چندین مرحله برخی از معابر شهر به صورت موقت تبدیل به پیاده راه شده که مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.
اجرای چنین پروژه هایی موجب رونق کسب و کار واحدهای تجاری نیز می شود.
وی گفت: البته به دنبال تبدیل دائمی برخی از پیاده راهها هستیم و ساماندهی محور پیاده راه حافظیه و نیز تبدیل برخی معابر از جمله کوچه ادیان، خیابان انوری و خیابان احمدی به پیاده راه نیز مدنظر است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: یکی دیگر از اقدامات ما در عرصه انسان محوری در شیراز با توجه به ظرفیت شهر و وجود کوه های اطراف آن، بحث ایجاد کوه راه است و براساس هدف بندی انجام شده قرار است 50 کیلومتر کوه راه در شهر ایجاد شود که تاکنون 14 کیلومتر آن ویژه علاقه مندان به این حوزه در ارتفاعات شهر به اجرا درآمده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 792475
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.