به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان روز شنبه در آئین بهره برداری از این طرح ها در منطقه ویژه اقتصادی آستارا گفت: برای احداث ساختمان گمرک بندر آستارا به مساحت حدود 340 متر مربع، بالغ بر پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و رویه های گمرکی در آن اجرا می شود و اخذ کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر در دست پیگیری است.
حسین چراغی افزود: یک دستگاه شناور لایروب و یک دستگاه شناور یدک کش نیز برای تامین عمق و بستر تردد و پهلوگیری کشتی ها با بیش از 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای بندر آستارا خریداری شده بود که کار خود را از امروز آغاز کردند.
وی اظهار کرد: عملیات ساخت پایانه غلات بندر آستارا نیز با 30 هزار تن ظرفیت و 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری آغاز شد و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
چراغی ادامه داد: توسعه تجاری و گردشگری بندر آستارا پیگیری می شود و طی سه سال اخیر زیرساخت های آن توسعه یافته و قرار گرفتن در نزدیکی کشورهای CIS از مزیت های بندر آستاراست.
بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های 2 هزار و 500 تنی پیش بینی و طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و 500 هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد بود و 2 میلیون تن دیگر به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.