به گزارش خبرنگار ایرنا؛ فرهاد نصیری روز دوشنبه در مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: در 2 سال گذشته حدود 10 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان زندان های عمومی به انجمن های حمایت از زندانیان گیلان اختصاص یافته و در راستای برنامه های آموزشی و پیشگیرانه، اقدامات خوبی انجام شده است.
وی اضافه کرد: توفیق انجمن ها در اجرای برنامه های آموزشی مستلزم داشتن درآمد است و وقتی خانواده یک زندانی به علت حبس سرپرست، با مشکل روبه رو می شود، گروه های اجتماعی باید به آن خانواده کمک کنند.
وی با بیان ضرورت وجود درآمد پایدار برای توفیق در برنامه های حمایتی خاطرنشان کرد: انجمن های حمایت از زندانیان به دلیل نداشتن درآمدهای مالی باید با کمک خیران، در حوزه خود تاثیر گذار باشند.
یونس رنجکش فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: همگرایی دستگاه های دولتی برای استفاده از ظرفیت انجمن حمایت از زندانیان به عنوان یک سازمان مردم نهاد ضروری است.
وی اضافه کرد: باید اقدامات پیشگیرانه برای کاهش هزینه های آسیب های اجتماعی مدنظر باشد و انجمن با بهره مندی از ظرفیت های موجود، به سمت ایجاد فرصت های درآمد و اشتغال پایدار به سود مددجویان تحت پوشش حرکت کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.