فاطمه دهقانی روز دوشنبه درحاشیه تجلیل ازکارکنان زن اداره کل زندانهای استان بوشهر و بازدید از بند نسوان زندان درگفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به رویکرد دولت دربخش اقتصادی، کارآفرینی وپرداخت تسهیلات اشتغال زایی تلاش می شود در قالب کارگاه های مختلف ضمن توانمندسازی بانوان را به عنوان نیمی از جمعیت جذب انجام کارهای اقتصادی کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح تاب آوری اجتماعی برای سومین سال در استان بوشهر اظهارکرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه توان افزایی و تاب آوری زنان از جمله دیگر کارگاه هایی است که در این هفته برگزار می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر یادآور شد: کارگاه های تاب آوری اجتماعی امسال در 12 منطقه استان در حال برگزاری است.
وی بیان کرد: باتوجه به آسیب پذیری زنان زندانی تلاش می شود برای طرح تاب آوری و توان افزایی بانوان این کارگاه ها برای این گروه نیز برگزار شود.
دهقانی، برگزاری بازارچه های موقت محصولات و دست ساخته های بانوان و معرفی بانوان کارآفرین در شهرستان های مختلف استان و برگزاری نمایشگاه های مد و لباس را از جمله دیگربرنامه های گرامیداشت مقام زن عنوان کرد.
وی یادآور شد: همچنین با انعقاد تفاهم نامه ای با صندوق مهر 12میلیارد ریال تسهیلات برای توانمند سازی و اشتغال 400 زن سرپرست خانوار در استان بوشهر نیز اقدام شده است.
دهقانی، در باره برخی مشکلات و نیازهای بند نسوان زندان مرکزی بوشهر گفت: سیاست ما توسعه زندان نیست ولی با توجه به اینکه برخی از زندانیان زن دارای نوزاد و کودک هستند برای ایجاد شیرخوارگاه و جدا کردن برخی زندانیان زیر 18 سال از زندانیان بزرگ سال در قالب کانون اصلاح و تربیت تلاش می شود.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.