میرعلی اکبر بنی هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان بدهی این افراد حدود 12 میلیارد و 500 میلیون ریال بود که از این میزان بدهی افرادی که از راه فراخوان برنامه تلویزیونی ماه عسل آزاد شدند، به حدود 10 میلیارد و 280 میلیون ریال رسید.
وی اضافه کرد: باید از جایگاه رسانه در رسیدگی به نیازمندان و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ویژه نیازمندان دیه بیش از پیش بهره برد.
بنی هاشمی با اشاره به تلاش مددکاران برای پیگیری پرونده 321 نفر از زندانیان استان برای جلب رضایت از شاکیان اظهار کرد: در این مدت همچنین 14 نفر از محکومان به قصاص نفس با تلاش مددکاران زندان های استان و جلب رضایت شاکیان، علاوه بر رهایی از چوبه دار، از زندان نیز آزاد شدند.
مدیرکل زندان های آذربایجان غربی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری قضات با آزادی مشروط 607 نفر از محکومان موافقت شده و آنها با مساعدت های انجام شده از زندان آزاد شده اند.
بنی هاشمی در خصوص حمایت از خانواده های زندانیان و اقدامات اشتغال زا برای زندانیان و خانواده های آنان نیز گفت: امسال نزدیک به سه میلیارد ریال به صورت مستمری به خانواده های زندانیان نیازمند پرداخت و بیش از هفت هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی ارائه شده است.
وی همچنین افزود: در این مدت به 62 مددجوی اداره کل زندان های آذربایجان غربی تسهیلات اشتغالزا پرداخت کرده ایم و 94 نفر ازمددجویان نیز به مراکز اشتغال و دارای صلاحیت معرفی شده اند.
به گزارش ایرنا، اداره کل زندان ها از جمله نهادهای فعال برای جلب رضایت شاکیان و کاهش زندانیان به ویژه در حوزه جرائم غیرعمد به شمار می رود و سالیانه دهها نفر از زندانیان با حمایت خیران و تلاش این اداره کل از زندان آزاد می شوند.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.