امیر جانبازی فرماندار شهرستان لاهیجان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: ساختمان اداری و تشکیلات این دو اداره در زمینی به مساحت حدود چهار هزار و 800 متر مربع استقرار داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به آنها واگذار و از جمله اراضی مصادره ای محسوب می شد که در اختیار جهاد سازندگی بود.
وی ادامه داد: صاحب اصلی این ملک پس از سال ها با ارائه سند رسمی توانست دادگاه را قانع کند و دادگاه نیز به اداره های دامپزشکی و آب و فاضلاب روستایی لاهیجان مهلت چند ماهه داد تا این ملک را تخلیه کرده و تحویل صاحب اصلی اش دهند.
دادستان لاهیجان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این حکم جنبه حقوقی دارد و چندین سال قبل در دادگاه صادر و لازم الاجرا بوده و دادستانی در صدور و اجرای آن نقشی نداشته و این حکم توسط دادگستری شهرستان صادر و اجرا شده است.
رضا رحمانی افزود: سال ها این پرونده در دادگستری لاهیجان جریان داشت و مالک با ارائه مدارک کافی توانست مالکیت خود بر زمین مذکور را به اثبات برساند و در نهایت، حکم به نفع مالک زمین صادر شد.
وی یادآور شد: این حکم چند سال قبل به اداره های دامپزشکی و آب و فاضلاب روستایی ابلاغ و در شورای تامین شهرستان نیز مطرح شده بود ولی اداره های مربوطه به این حکم تمکین نکردند، به این ترتیب لاجرم دادگاه در هفته قبل مجبور به اجرای آن شد.
چهارشنبه هفته گذشته درب اداره های دامپزشکی و آب و فاضلاب روستایی لاهیجان از سوی دادگستری این شهرستان پلمپ شد و تاکنون نیروهای این دو اداره، مکانی برای پاسخگویی به ارباب رجوع و مراجعه کنندگان ندارند و بخشی از نیروهای آب و فاضلاب روستایی در شهرستان آستانه اشرفیه مستقر شده و بقیه نیز تا حد امکان از طریق تلفن، مشکلات ارباب رجوع را پیگیری می کنند.
هیج یک از مسئولان اداره های یادشده، حاضر به اظهار نظر در این باره نشدند.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.