محمدرضا روشنی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: زباله ها توسط گردشگران و شهروندان در حاشیه تالاب استیل رها شده بود و تهدیدی برای سلامت آبزیان تالاب و ساکنان حاشیه آن به شمار می رفت.
وی افزود: عده ای به ارزش و زیبایی طبیعت اهمیت نمی دهند و با وجود توزیع 2 هزار 500 کیسه زباله در روز طبیعت، در محیط زیست زباله ریخته اند و سازمان های غیردولتی دوستدار محیط زیست می توانند به فرهنگ سازی کمک کنند.
وی اظهار کرد: گردشگران از کوهستان حیران، پناهگاه حیات وحش و تالاب استیل آستارا بازدید می کنند و همه باید در حفاظت آن احساس تکلیف کنیم.

** کوهنوردان آستارا در ارتفاعات آبشار مسکین تالش کوهپیمایی کردند
جمعی از علاقه مندان طبیعت و ورزشکاران آستارا به مناسبت 18 فروردین روز سلامت، با شعار حفظ محیط زیست در ارتفاعات آبشار مسکین از توابع روستای لمیر تالش کوهپیمایی کردند.
رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا عصر شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه با شرکت حدود 20 نفر با راهنمایی تاریوردی حسن پور طی چهار ساعت از روستای لمیر تالش آغاز شد و با صعود به ارتفاعات آبشار مسکین این شهرستان و جمع آوری زباله از طبیعت، پایان یافت.
وحید خاصی پور اضافه کرد: کوهنوردی و کوهپیمایی از مفرح‌ترین ورزش‌های هوازی است و در جسم و روح انسان تاثیر مثبت دارد.
وی به خانواده ها توصیه کرد که فرزندان خود را به ورزش های کوهنوردی و کوهپیمایی ترغیب کنند، تا به صورت حرفه‌ای از سن پایین، این ورزش را دنبال کنند.
آبشار مسکین روستای لمیر تالش حدود 50 متر ارتفاع دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و سه هزار و 500 ورزشکار در آن فعالیت می کنند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.