رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت با ذکر اینکه استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی باعث اقتصادی شدن سیستم مدیریت شهری خواهد شد ایجاد فضای سرمایه گذاری و جذب افرادی که تمایل به این مهم در شهر را دارند جزو وظایف سازمان سرمایه گذاری شهرداری دانست که باید به آن توجه ویژه کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، امروز شصت و سومین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری در تالار شورا با دستور بحث و بررسی در مورد کنترل و نظارت بر رعایت اولویت های پروژه های مصوب شورای اسلامی برگزارشد.

رئیس کمیسیون عمران با تبریک سال جدید و تقدیر از عملکرد اعضا و مشاورین کمیسیون عمران،کارنامه این کمیسیون در سال گذشته را مثبت ارزیابی کرده و ادامه رویکرد شش ماهه اول را در سال پیش رو خواستار شد. وی با اشاره به حجم مصوبات شورا در شش ماهه نخست بخصوص در حوزه عمرانی و با ذکر این موضوع که برای اولین بار در عمر شورای شهر اولویت بندیهای کارشناسی در زمینه بودجه عمرانی بدین شکل با دقت صورت گرفته از لزوم نظارت بر انجام پروژه های عمرانی و تحقق بودجه در تکمیل این روند یاد کرد. رسولی با بیان این موضوع که در لایحه شفاف سازی که مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت بخش مهمی در مورد کنترل پروژه وجود دارد که تاکنون به آن توجه لازم صورت نگرفت فقدان وجود ساختار کنترل پروژه را علتی جهت ایراد لطمات قابل توجهی به پروژه های شهرداری دانست که باید سریعا برای آن راهکاری کارشناسی و اجرایی مدون کرد. وی با تاکید بر اهمیت ایجاد زیرساخت های لازم در این باره خواستار ایجاد فضایی جهت بررسی و نظارت بروز اعضای شورا،شهردار و مدیران شهری بر روند پروژه ها شد. رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت با ذکر این مطلب که باید از توان مشاورین توانای کمیسیون عمران در بحث نظارت بر پروژه ها استفاده کرد بر لزوم تعیین تکلیف و چگونگی ارائه خدمات ۵۳ گانه شهرداری با مکانیزم نظارتی تعریف شده تاکید کرد. عضو شورای پنجم رسیدگی به معضلات زیست محیطی همچون لندفیلد سراوان و رودخانه های شهر را زیر نظر کارگروههای تشکیل شده در کمیسیون عمران جزو اولویتهای سال جاری دانست. رضا رسولی با اشاره به عنوان شهر شبهای روشن،این موضوع را فرصتی ایجاد شده از سوی فرهنگ غنی شهروندان دانست که مدیران شهری باید با نبوغ و اجرای ایده های نوین از این ظرفیت حداکثر استفاده را کرده و این پتانسیل منحصر به رشت را مبدل به فرصتی برای بهره برداری کنند. وی با ذکر این موضوع که استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی باعث اقتصادی شدن سیستم مدیریت شهری خواهد شد ایجاد فضای سرمایه گذاری و جذب افرادی که تمایل به این مهم در شهر را دارند جزو وظایف سازمان سرمایه گذاری شهرداری دانست که باید به آن توجه ویژه کرد. رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری انجام پروژه هایی همچون بازگشایی معابر را که در کنار کمک به حل مشکلات ترافیکی با ارتقای تقاضای صدور پروانه ساخت و ساز در معابر آزاد شده باعث درآمد زایی برای شهرداری خواهد شد را از اولویتهای سال جاری دانست و با اشاره به لزوم اتمام پروژه های عمرانی در زمان بندی مقرر نظارت صحیح را حلقه مفقوده مدیریت شهری در رشت دانست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.