به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست با اعضای شورای شهر ایلام اظهار کرد: شهر ایلام نماد و جلوه ای از مجموعه استان است و این نماد باید از سایر مناطق دیگر قوی تر، پررنگ تر و هندسی برنامه ریزی و طراحی شده باشد.
وی افزود: در برخی از مناطق شهر ایلام بی نظمی بیداد می کند که این در شان مرکز استان نیست، این مشکلات و موانع، محدودیت‌های انباشته شده دیرینه است که در چند سال اخیر به وجود نیامده و از دهه ‌های گذشته بتدریج شکل گرفته اند.
استاندار ایلام تاکید کرد: مشکلات زیاد و تا آنجا انباشته شده که در صورت برخورد و اقدام برای رفع فوری آنها، موجی از نارضایتی ها را در پی خواهد داشت.
سلیمانی دشتکی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر ایلام یادآور شد: صدها ساختمان در حاشیه شهر ساخته شده اند، دستفروش ها تجمع گسترده ای در مناطق مختلف شهر ایجاد کرده اند، پزشکان در یک منطقه در سطح شهر متمرکز شده اند در همگی این موارد غفلت صورت گرفته که به اینجا رسیده است.
وی به وضعیت کشتار غیرمجاز دام نیز اشاره کرد و گفت: بحث کشتارهای غیرمجاز که در برخی از مناطق استان بدون رعایت موازین بهداشتی و مقررات ناظر به کشتار دام صورت می‌ گیرد یک آسیب و تهدید جدی هم در حوزه سلامت و بهداشت محیط و هم بهداشت فردی است که در این زمینه نیز غفلت انجام شده است.
وی افزود: در این خصوص مقدمات کار فرهنگی انجام گرفته و تلاش شده تا آثار منفی مصرف گوشت دام به‌ صورت کشتار غیرمجاز و خارج از کشتارگاه توسط رسانه ها برای مردم استان به طور گسترده اطلاع رسانی شود.
استاندار ایلام در خصوص ساماندهی منطقه تفریحی بلوط شهر ایلام نیز افزود: اعتباری معادل 35 میلیارد ریال جهت تکمیل این منطقه تفریحی اختصاص یافته که با تزریق اعتبارات مرحله اول آن اجرایی خواهد شد.
استاندار ایلام در خصوص ساماندهی پارک ارغوان نیز یادآور شد: امسال و از محل منابع ماده 120 اعتباری معادل 20 میلیارد ریال برای ساماندهی این پارک اختصاص یافته است، در واقع پارک ارغوان باید مکمل پارک بلوط در سطح شهرستان ایلام باشد.
سلیمانی دشتکی خواستار نقش آفرینی بخش خصوصی با تکیه بر ظرفیت های بومی، جهت مرتفع کردن مشکلات اقتصادی شهر ایلام شد و گفت: استفاده از ظرفیت این می تواند کمک موثری در توسعه شهر داشته باشد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.