معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: می‌توان با استفاده از مدیریت تجارت در بخش بین الملل، تولید فکر تا ایده از تولید تا بهره برداری، فرآیند تولید و فروش را ساماندهی کرده و سهم بیشتری از بازار داخلی، منطقه ای و بین الملل به دست آورد.

به گزارش ایلنا، محسن صالحی‌نیا در دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی طراحی، دکوراسیون و صنایع وابسته خاطرنشان کرد: وابستگی این صنعت به این صنایع کوچک و صنوف خدماتی و ارزش افزوده ای که در زنجیره تامین خود ایجاد می کند از صنایع مهم است و حدود 8 هزار واحد در این صنعت مشغول به کار هستند که بخشی از انها واحدهای کوچک و بخش دیگری واحدهای متوسط هستند که عمدتا در شهرک‌های صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردها 70 هزار نفر اشتغال در این صنعت وجود دارد که 56 هزار نفر آن در واحدهای صنفی و 24 هزار نفر در واحدهای صنعتی مشغول به کارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در جهت حمایت از این واحدها سیاست‌های واحدی وجود دارد و با تشکل‌های موجود در این بخش تلاش می‌شود تا از بهبود تولید، تجارت و صادرات در این صنعت حمایت شود.

صالحی‌نیا با بیان اینکه این کنفرانس در سطح بین المللی برگزارشده و در زمینه های مختلف از تولید، برندسازی و خدمات برنامه ریزی های مختلفی پیش بینی شده است عنوان کرد: مخاطبین این حوزه با ایجاد کارگاه های آموزشی اهدافی را دنبال می کنند و در تلاش هستند ضمن ارتقا ارزش افزوده و اشتغال پویایی لازم را برای این صنعت فراهم کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت کسب بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: تاسیس موزه مبل، ارتقا شبکه توزیع، همکاری با مرکز آموزش بین الملل و تشکیل شورای مبلمان از دستاوردها و اهدافی است که در بحث توسعه صنعت‌طراحی، دکوراسیون، مبلمان و صنایع وابسته مورد پیگیری قرار گرفته و توفیق‌هایی به دست آمده است.

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: می توان با استفاده از مدیریت تجارت در بخش بین الملل، تولید فکر تا ایده از  تولید تا بهره برداری، فرایند تولید و فروش را ساماندهی کرده و سهم بیشتری از بازار داخلی، منطقه ای و بین‌الملل به دست آورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه وزارت صنعت به عنوان دستگاه سیاست‌گذار بخش تولید و با توجه به نقشی که در توسعه صنایع دارد برنامه هایی را برای توسعه صنعت دکوراسیون، طراحی، مبلمان و صنایع وابسته در دست برنامه ریزی دارد عنوان کرد: بحث آموزش، استفاده از ظرفیت‌های ملی، ساماندهی مجموعه تامین با همکاری تشکل‌های اتاق بازرگانی و اصناف از جمله برنامه ریزی ها به این منظور است و در این راستا مزیت هایی برای تامین منابع، تسهیلات و حمایت ویژه از صادرات پیش بینی شده است .

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: با هدف حمایت جدی از صادرات احکام و برنامه هایی برای سال آینده در نظر گرفته شده که با تصویب مجلس اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد سامانه هماهنگ در ارتباط با واحدهای کوچک و متوسط خبر داد و افزود: در قاعده تجارت بین الملل بحث هایی مانند تعرفه و تنظیم روابط به منظور استفاده کردن فعالیتهای اقتصادی نقش مهمی در ایفای برنامه های واحدهای تولیدی خواهد داشت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در کنفرانس تجارت جهانی:
گردش مالی 30 هزار میلیارد تومانی صنعت ناچیز است

 نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران صادرات صنعت مبلمان را در برابر گردش مالی 30 هزار میلیارد تومانی صنعت ناچیز دانست و گفت: دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کرده و امور مربوط به این صنعت را به خودش واگذار کند.

علاء میرمحمدصادقی نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در افتتاحیه دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت جهانی مبلمان،‌طراحی،‌هنر دکوراسیون و صنایع وابسته گفت: ایجاد و گسترش تشکل‌های اقتصادی به خصوص تولیدی منجر به مشارکت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی اظهار داشت: در صنعت چوپ و مبلمان کشور ما حدود 100 هزار واحد اعم از تولیدی و فروشگاهی فعال هستند و حدود 500 هزار نفر در این صنعت اشتغال دارند که 30 هزار میلیارد تومان ارزش مالی سرمایه‌گذاری سالیانه در این بخش است.

میرمحمدصادقی بیان داشت:‌ صادرات صنعت مبلمان سال گذشته 40 میلیون دلار بوده است که البته رقم بسیار ناچیزی است و لازم است با هدفگذاری سهم تولید در این بخش را افزایش دهیم.

وی بیان داشت:‌ حضور 24 کشور صاحب‌نام از آسیا و اروپا در همایش امروز نشان‌دهنده ظرفیت‌های ارزشمند بخش خصوصی در انجام کارهای بین‌المللی و تدوین سیاست‌های صنعتی و تجاری و تعامل با بخش‌های علمی و اقتصادی سایر کشورها است.

نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت:‌تأسیس شورای ملی مبلمان و تأسیس دانشگاه‌ مبلمان و تربیت چند هزار متخصص در این حوزه از جمله دستاوردهای کنفرانس دکو است و به معنای تحقق دیپلماسی اقتصادی در مقام اجرا و عمل است.

میرمحمد صادقی بیان داشت: لذا شایسته است دولت به بخش خصوصی و به ویژه شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و بسترهای وابسته به آن اعتماد کرده و امور مرتبط را به آن واگذار کند تا شاهد شکوفایی بیشتر این صنف و صنعت کشورمان باشیم.

وی اظهار داشت: صنعت مبلمان و دکوراسیون کشور با موانع و مشکلاتی مانند فرسودگی ماشین‌آلات، فقدان اطلاعات کافی از بازارهای هدف و ساختار سنتی این صنعت و تعرفه‌های بالای واردات مواد اولیه روبه‌رو است که لازم است با اهتمام دولت و تلاش فعالان این بخش این مشکلات کم شود.

وی اظهار داشت:‌ مشورت با شورای ملی مبلمان و استفاده از خروجی‌های این کنفرانس علمی توسط دولت و مجلس می‌تواند دولتمردان و دستگاه‌های اقتصادی را در مسیر حل مشکلات صنفی و صنعت و ارتقاء کمی و کیفی محصولات و توسعه صادرات کمک شایانی کند.

وی اظهار داشت:‌کنفرانس امسال را می‌توان ترجمان اجرای فرمایش مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی در قالب انتقال دانش علمی و فنی به داخل کشور و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و انتقال تکنولوژی و انجام سرمایه‌گذاری مشترک ،ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و رونق تولید و توسعه صادرات  غیرنفتی تفسیر کرد.

دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت مبلمان، طراحی، هنر دکوراسیون 12 آذر ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.