رییس شورای اسلامی کارخانه کاشی و سرامیک حافظ در این خصوص گفت: صدها کارگر این کارخانه معادل 14 ماه حقوق از سال 95 تا کنون طلب دارند که این معضل موجب اعتراضات کارگری و تجمعات صنفی شد.
فرزاد پویا بیان داشت: در جلساتی که با حضور مسئولان ذیربط در قالب کمیسیون کارگری استانداری برگزار شد، مفادی به تصویب رسید که یکی از آن ها تسویه حساب با کارگران تا 25 اسفند ماه بود این در حالی است که تنها معادل دو ماه حقوق در اواخر پارسال پرداخت گردید و کارگران همچنان 12 ماه حقوق طلبکارند.
وی عدم واریز به موقع حق بیمه کارگران، مشخص نبودن وضعیت 200 کارگر قراردادی این کارخانه و بلاتکلیفی کارگران را از دیگر معضلات کارگران دانست و افزود: تولید در کارخانه کاشی و سرامیک حافظ در اواخر پارسال متوقف شد این در حالی است که این کارخانه ظریفت تولید 23 هزار مترمربع کاشی با ارزش حدود 2 و نیم میلیارد ریالی هر روز را دارد اما متاسفانه این کارخانه بزرگ که به صورت غیر کارشناسی در اواخر دولت دهم به بخش خصوصی واگذار شد به حال خود رها شده است.
این فعال حوزه کارگری بیان داشت: کارخانه در حال حاضر به اسم تعمیرات اساسی تا 18 فروردین در مرحله آورهال قرار داد این در حالی است که قطعات برای تعمیرات خریداری نشده است و معلوم نیست چگونه قرار است تعمیرات انجام شود.
رییس شورای اسلامی کار کارخانه کاشی و سرامیک حافظ با بیان این که از مسئولین انتظار حمایت برای راه افتادن این کارخانه بزرگ را داریم افزود: انتظار می رود نمایندگان مردم شیراز در مجلس که نامه نگاری لازم با آن ها شده است پیگیر وضعیت این واحد تولیدی عظیم باشند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 893373
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.