سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر بهمراه بخشدار رحیم آباد و مسئولان شهرستانی از سد پلرود رحیم آباد ، روستاهای طول لات ، قلعه گردن، طاهرسرا لردبن و آزارکی در این حوزه بازدید کردند.

به گزارش ایلنا از رودسر، علی وارسته بهدانی سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر بهمراه بخشدار رحیم آباد و مسئولان شهرستانی از سد پلرود رحیم آباد ، روستاهای طول لات ، قلعه گردن ، طاهرسرا لردبن و آزارکی در این حوزه بازدید کردند.

در این بازدید و در ابتدای این سفر به این روستاها تمام مدیران در بخشداری رحیم آباد حاضر شدند و ملاقات عمومی فرماندار طبق روال گذشته در روزهای سه‌شنبه با مردم رحیم آباد و کلاچای انجام شد و با حضور مدیران شهرستان نسبت به بررسی و پیگیری مردم در همان محل پرداختند .

فرماندار رودسر در اولین برنامه پس از حضور در بخشداری در محل کارگاه  سد مخزنی پلرود بهمراه جمعی از مسئولین حاضر شد و از مدیر و مشاور پروژه در زمینه پیشرفت سد و وضعیت آبگیری آن توضیحاتی را جویا شد .

وارسته در این بازدید از اهتمام ویژه دولت در پایان دادن به پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و گفت : پیشرفت فیزیکی سدپلرود از سال ۹۲ تاکنون قابل تقدیر است 

فرماندار رودسر به توجهات جدی دکتر نوبخت و هدایت استاندار گیلان در سرعت بخشی به این پروژه اشاره کرد و گفت : پروژه عظیم سد مخزنی پلرود در مقایسه با پروژه های سد سازی دیگر در تملک و اجرا شرایط مطلوبی را سپری کرده است .

وی در پایان این نشست گفت : وظیفه خود می دانم از عزیزان سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا بعنوان پیمانکاران این پروژه تشکر نمایم .

در ادامه فرماندار رودسر از بازارچه روستای طول لات بازدیدنمود و دراین بازدید از وضعیت اقتصادی و رسته فعالیتی بازاریان آن منطقه جویا شدکه دهیار روستاگزارش کاملی از آن ارایه نمود. 

در ادامه فرماندار رودسر با تاکید بر اهمیت جاذبه و فضای بی نظیر روستاهای اشکورات به استفاده از ظرفیت گردشگری روستای قلعه گردن اشاره کرد و از آن بازدید بعمل آورد .

در این بازدید وضعیت راه این روستا مطلوب ارزیابی نشد و فرماندار رودسر خطاب به اداره راه و شهرسازی ؛ تاکید به برنامه ریزی در جهت ساماندهی راه اصلی این روستا داشت .

وارسته بهدانی در این بازدید از ظرفیت فضای گردشگری در روستای قلعه گردن بعنوان یک شاخص بوم گردی یاد کرد و گفت : ظرفیت گردشگری با شاخص قلعه تاریخی ۳ هزار ساله و همچنین جاذبه های طبیعی با شاخص تفریحی و گردشگری می تواند قلعه گردن را به قطب گردشگری مبدل سازد .

وی در ادامه از میراث فرهنگی و بخشدار  خواست تا نسبت به بسترسازی حضور سرمایه گذاران در روستای قلعه گردن رحیم آباد اقدام نمایند .

به دستور فرماندار رودسر در اسرع وقت نشست تخصصی و ویژه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری در زمینه معرفی شاخص بوم گردی و برنامه ریزی در جهت آغاز به کار سرمایه گذاری روستای قلعه گردن  برگزار می شود .

در سلسله بازدید از روستاهای رحیم آباد ، فرماندار رودسر بهمراه بخشدار و جمعی از مسئولین ،وارد روستای طول لات شدند و نسبت به بررسی مشکلات مردم اقدام نمودند که به گفته دهیار طول لات ؛ سالن ورزشی نیمه کاره طول لات ، آب شرب و آسفالت تعدادی از کوچه های آن روستا از مشکلات اساسی آن روستا تلقی می شد که بدستور فرماندار ،مدیران ادارات هر کدام موظف به پیگیری رفع آن شدند.

در بخش دیگر فرماندار بهمراه مدیر پروژه سدپلرود بازدید و وضعیت جاده تازه احداث اشکورات در مسیر روستاهای طاهرسرا ، لردبن را در دستور کار قرار داد .

به گفته صابر مدیر سد تا زمان آبگیری سد این جاده نیز تکمیل خواهد شد و مردم بهیچوجه برای تردد دچار مشکل نخواهند شد .

وارسته نیز با تاکید به هم افزایی و همدلی در اجرای پروژه ها گفت : هر مدیر و مسئولی باید نقش خود را بدرستی ایفا کند تا مردم از روند به تعویق افتادن پروژه ها آسیب نبینند. 

در ادامه بازدید علی وارسته بهدانی سرپرست فرمانداری رودسر ضمن حضور در یادمان شهدای در حال ساخت در روستای آزارکی و ادای احترام به مقام شامخ ۱۵ شهید آن منطقه و ابوالشهدا قائمی ؛ از وضعیت منازل حادثه دیده در آن روستا بازدید کرد.

فرماندار رودسر در دیدار با مردم و احصاء مشکلات مردم از نزدیک وضعیت راه روستا را مورد بررسی قرار داد که به گفته رییس بنیاد مسکن، روستای آزارکی پس از اجرای پروژه های تفاهم نامه ،نیز جزء پروژه های آن اداره قرار خواهد گرفت و نسبت به ساماندهی آن اقدام خواهد شد.

مردم نیز در دیدار با سرپرست فرمانداری رودسر ضمن قدردانی از حضور و دیدار وی و هیئت همراه از رنج ها و تلخی های مشکلات در زمینه رانش زمین وعدم ساماندهی جاده  و این دو را از مهمترین مطالبات خود بیان کرده و خوستار رفع آنان شدند.

هر چند این سفر فقط جهت بازدید بود ولی احصاء مشکلات مردم این روستاها در زمینه آسفالت راه قلعه گرده ؛ راه سازی،آسفالت ، تامین آب شرب در طول لات ، پیگیری وضعیت حادثه دیدگان رانش زمین و راهسازی روستای آزارکی از مشکلات اساسی این مردم است که بدستور فرماندار رودسر در کمیته برنامه ریزی شهرستان نسبت به تخصیص اعتبارات لازم یاری رسان این مناطق خواهند بود .

 

1

photo_2018-03-01_11-10-57

2

photo_2018-03-01_11-11-03photo_2018-03-01_11-10-493

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.