به گزارش شامگاه چهارشنبه خبرنگار ایرنا نخستین روز از شانزدهمین دوره رقابت های شطرنج جام خزر با حضور 800 شطرنج باز از 26 کشور در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی آغاز شد.
در نخستین روز از این رقابت ها علی راستید شطرنج باز کشورمان مقابل سرگئی ولکوف روسی به نتیجه تساوی دست یافت و امیررضا پوررمضانعلی استاد بزرگ شطرنج کشورمان برابر علی ولیزاده به برتری رسید.
ویتالی برنادسکی در برابر آریا امیدی به نتیجه مساوی رضایت داد و رقابت وادیم مالاخاتکو از بلژیک با آرش داغلی به نتیجه تساوی انجامید.
بر اساس نتایج اعلام شده و با درخشش شطرنج بازان گیلانی تیم شطرنج ایران موفق شد با نتیجه تیمی 2.5 بر 1.5 در برابر شطرنج بازان جهان به پیروزی دست یابد و نخستین روز رقابت ها با درخشش و پبروزی شطرنج بازان ایرانی رقم بخورد.
نتیجه قابل توجه رقابت های امروز ، تساوی درخشان استاد فیده علی راستبد برابر استاد بزرگ سرگئی ولکوف بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا شانزدهمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر در پنج جدول برگزار می شود که در جدول گروه اول اساتید شطرنج باز و در جدول گروه دوم، شطرنج بازان دارای ریتینگ بین المللی زیر 2100 با هم به رقابت خواهند پرداخت؛ همچنین در جدول گروه سوم شطرنج بازان دارای ریتینگ بین المللی زیر 1800، در جدول گروه چهارم بانوان شطرنج باز و در جدول گروه پنجم شطرنج بازان زیر 14 سال حضور دارند.
اساتید بزرگی با عناوین بین المللی نظیر دنیل دویرنی از روسیه، همایون توفیقی، امیررضا پوررمضانعلی، بالتاج سفرلی از جمهوری آذربایجان، قدیر حسیوف از روسیه، پوریا درینی و مسعود مصدق پور در این مسابقات حضور دارند.
2007/7471
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.