به گزارش خبرنگار ایرنا ، روز شنبه در دور نهم وپایانی جدول اصلی و گروه ( A ) که استادان بزرگ و بین المللی حضور داشتند ، رقابت میان پرهام مقصودلو و احسان قائم مقامی 2 استاد بزرگ از 2نسل طلایی شطرنج ایران در یک دهه اخیر برگزار شد، که پرهام مقصودلو جوان و باانگیزه موفق به شکست قائم مقامی باتجربه شد و مقام قهرمانی بیست وششمین دوره این مسابقات را به نام خود ثبت کرد.
همچنین در دیگر دیدار مهم این دور '' پاول پونکراتوف' استادبزرگ روسیه با ' یوری کوزوبوف' اوکراینی و ' امیرپوررمضانعلی' با ' سیدمحمدامین طباطبایی' به تساوی دست یافتند و علیرضا فیروزجاء از مازندران برابر سارا سادات خادم الشریعه به برتری دست یافت.
درپایان مسابقات جدول این گروه پرهام مقصودلو استاد بزرگ شطرنج ایران از گلستان با کسب 5/7 امتیاز قهرمان شد، پاول پونکراتوف از روسیه، یوری کوزوبوف از اوکراین و امیرپوررمضانعلی ، سیدمحمدامین طباطبایی، علیرضا فیروزجاء و احسان قائم مقامی از ایران با کسب امتیازمشترک5/6 در رده های بعدی قرار گرفتند.
** قهرمانی جدول آماتورها به شطرنج باز ملی پوش گیلانی رسید
همچنین در دوریازدهم وپایانی این مسابقات که درجدول گروه ( بی ) آماتورها برگزارشد، ' علیرضا مقدم' از گیلان با وجود تساوی در دورپایانی برابر ' مهیاردرودیان 'از تهران درنهایت با کسب 9 امتیاز قهرمانی خود را جشن گرفت.
همچنین در جدول رده بندی این گروه، 'محمود اسکندری' از البرز، ' مهیاردرودیان 'از تهران ، 'محمدرضا عابدی' هم با کسب 9 امتیاز و 'پویان دوستکام' از تهران با 5/8 امتیاز مقام های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.
آیین اختتامیه وتجلیل از نفرات برتر این مسابقات عصرشنبه با حضور استاندارمازندران ورییس فدراسیون شطرنج درمحل برگزاری مسابقات درمجتمع اکسین آمل برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فجر ( اکسین کاپ ) با رقابت 353 شطرنج باز داخلی و خارجی از 24 کشور دنیا از روز شنبه 14 بهمن در مجتمع تجاری و رفاهی اکسین شهرستان آمل آغاز شد و پیش از ظهر امروز شنبه پایان یافت.
در این مسابقات 46 شطرنج باز مطرح و سرشناس خارجی به همراه شطرنج بازان ملی پوش و مدعی استان های کشور رقابت کردند.
خبرنگار : مهدی غلامی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.