محبعلی رنج ور یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: این پروژه های آبرسانی در 66 روستای استان با اعتباری بالغ بر 380 میلیارد ریال انجام شده است.
وی اظهار کرد: به منظور تامین آب شرب این 35 هزار روستایی گیلان؛ 580 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع اجرا،هفت واحد ایستگاه پمپاژ و یکهزار و 680 مترمکعب مخزن احداث،سه حلقه چاه حفر و دو دهنه چشمه بهسازی شد.
به گفته رنج ور؛ با آبرسانی به این روستاها شاخص بهره مندی گیلان از آب شرب روستایی یک و 69 صدم درصد افزایش و به عدد 76 و 37 صدم درصد رسید.
وی در ادامه با اشاره به بهره برداری ازز طرح تامین آب آشامیدنی روستای نهزم از توابع شهرستان شفت در روز گذشته بیان کرد: در راستای این طرح طی مدت شش ماه به بیش از 550 نفر از ساکنان این روستا آبرسانی شد.
وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را بالغ بر 16 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: برای این کار یک ایستگاه پمپاژ، یک چاه حفر و 16 کیلومتر لوله گذاری انجام شد.
رنج ور یادآورشد: هم اینک شاخص بهره مندی روستاهای شهرستان شفت از نعمت آب شرب سالم 69.06 درصد است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه برنامه های خوبی برای رشد این شاخص در شهرستان پیش بینی شده است، از آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به 52 روستای شهرستان شفت اعتباری افزون بر 500 میلیارد ریال در سال آینده خبر داد.
رنج ور، ایجاد منابع پایدار و تامین کیفیت مناسب آب آشامیدنی این روستاها را مهم و حساس دانست و افزود: با بهره برداری از طرح آبرسانی به این 52 روستا، 20 درصد به شاخص بهره مندی روستاهای این شهرستان از نعمت آب شرب افزوده می شود.
شاخص بهره مندی روستاییان گیلان در حال حاضر افزون بر 76 درصد است.
خبرنگار: سلیمانی**انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.