به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی روز جمعه در این آیین گفت: این پروژه با اعتبار 70 میلیارد ریال به طول 17 کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب به بهره برداری رسید.
مهدی هاشمی مقدم با اشاره به هزینه های بالای اجرای پروژه فاضلاب افزود: برای اجرای هر کیلومتر از خطوط فاضلاب 400 میلیون تومان هزینه می شود.
وی بیان کرد: با توجه به بالا بودن سطح آب های زیرزمینی در منطقه و خاک نفوذپذیر، امکان حفر و بهره برداری از چاه های جنبی در بخشی از مناطق مهرشهر امکان پذیر نبود که مشکلات زیادی برای ساکنان ایجاد کرده بود.
وی با اشاره به نصب انشعابات فاضلاب در زون 6 و هفت مهرشهر عنوان کرد: در صورت تخصیص بودجه، توسعه شبکه فاضلاب کل منطقه مهرشهر در دستور کار قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر فقط در شهر بیرجند پروژه فاضلاب به بهره برداری رسیده است گفت: اکنون 25 شهر در استان زیر پوشش خدمات این مجموعه قرار دارد که در چهار شهر پروژه فاضلاب در حال اجراست.
وی به پروژه های شاخص اجرا شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: توسعه 32 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب با اعتبار 100 میلیارد ریال و نصب یکهزار و 741 آحاد انشعاب فاضلاب از جمله این پروژه هاست.
هاشمی مقدم ادامه داد: همچنین طرح ارتقای خط دوم مدول یک تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند با افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب به میزان 2 هزار و 300 مترمکعب در شبانه روز اجرا شد که پنج هزار مشترک جدید را تحت پوشش قرار داده است.
وی از حفر پنج حلقه چاه آب شرب در استان خبر داد و گفت: حفر چاه در شهر بیرجند با سه هزار میلیون ریال، طبس مسینا با یکهزار و 650 میلیون ریال، نیمبلوک 2 هزار میلیون ریال و فردوس با 2 هزار و 800 میلیون ریال اجرا شده است.
وی اجرای سامانه تله متری شهرهای گزیک و حاجی آباد و تکمیل سامانه در شهر شوسف و سربیشه با اعتبار 900 میلیون ریال از ردیف اعتبارات عمرانی، نصب سه هزار و 62 آحاد انشعاب آب و 2 هزار و 389 آحاد انشعاب فاضلاب را از دیگر پروژه های شاخص اجرا شده در استان برشمرد.
همزمان با دومین روز دهه فجر پنج طرح عمرانی در بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ زنی شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.