مدیرکل ارشاد گیلان گفت: نباید فرهنگ را قسمت‌بندی کنیم زیرا تکه‌برداری از فرهنگ و محدود کردن آن، پاسخگوی نیازهای روز انسان نبوده و به گفتمان جامعه تبدیل نمی‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر شهرستان رشت که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد با بیان اینکه شهر رشت به فرهنگ و هنر شهره است، گفت: باید هر کسی که درباره این شهر سخن می‌گوید، به گزینی سخن و کلمه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه فرهنگ یک کلیت است، افزود: برخی‌ها تلاش دارند قسمت‌هایی از فرهنگ را در جامعه نهادینه کرده و مابقی را حذف کنند در حالی‌که فرهنگ ابعاد مختلفی دارد و فرهنگ زمانی موفق است که به کل آن توجه شود.

فاضلی ادامه داد: نباید فرهنگ را قسمت‌بندی کنیم زیرا تکه‌برداری از فرهنگ و محدود کردن آن، پاسخگوی نیازهای روز انسان نبوده و به گفتمان جامعه تبدیل نمی شود.

وی تاکید کرد: هرگاه توانستیم نیازهای یک جامعه اسلامی را از لحاظ فرهنگی و هنری برآورده کنیم در ایجاد گفتمان موفق خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی و هنری فجر شهرستان رشت ساختارمند شده، افزود:  زمانی‌که هنر به مردم سپرده شود شکل یافته و به سرانجام مطلوب می‌رسد.

وی با تاکید بر جنبه مردمی بودن هنر تصریح کرد: هنر دستوری راه به جایی نبرده و شکست می‌خورد و تا زمانی که جشنواره‌های فرهنگی و هنری که برای مردم نباشد پاسخگو هم نخواهد بود.

فاضلی با بیان اینکه هنرمندان همواره در صحنه حضور دارند، اذعان کرد: هنر در خلا ایجاد نمی‌شود و مخاطبان بسیاری دارد که باید به شکل مطلوب جذب شوند.

وی نهادینه‌شدن فرهنگ و هنر را اصل توسعه پایدار شهری دانست و خاطرنشان کرد: برای توسعه پایدار شهرستان رشت نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها در جذب مخاطب هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های هنری مبتنی بر گفتمان انقلاب است، افزود: در جامعه امروزی هنرمندان دارای آزادی مسئولانه در چارچوب قانون هستند، نه آزادی سلیقه‌ای و در محیط سالم مبتنی بر تعامل فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: زمانی که راه هنر هموار و به یک فرهنگ تبدیل شد همه باید در این مسیر حرکت کنند تا موفق باشیم.

در ادامه این مراسم از نفرات برگزیده جشنواره با اهدا لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل شد.

سومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر از ۳۰ دی تا ۱۰ بهمن در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.