فرهاد دلقپوش عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش و همکاری تمامی دستگاههای ذیربط بویژه اصناف فروشگاه‌های بزرگ و نانوایی های استان، مشکلی در زمینه تامین مایحتاج عمومی و کالاهای مورد نیاز شهروندان وجود ندارد.
وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده فعالیت های لازم برای عرضه کالا در واحدهای صنفی مربوطه انجام می شود و نانوایی های استان نیز عمدتا مشغول فعالیت خواهند بود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به ذخیره سازی برخی اقلام در استان اشاره و تصریح کرد : 21 تن پنیر، 450 تن روغن جامد، 121 تن روغن مایع، 418تن شکر، یکهزارو 610 تن ماکارونی، 164تن خرما، 30 تن عدس و 29 تن تخم‌مرغ در استان ذخیره شده است‌‌.
دلق پوش گفت: در زمان وقوع بحران برف نباید به شرایط زندگی عادی مردم لطمه‌ای وارد شود و میزان همکاری و انسجام نهادهای دولتی و خصوصی در مواجهه با بحران های احتمالی مرتبط بسیار ارزشمند خواهد بود که در این راستا بسیج و همیاری مردمی نیز در جهت تسهیل خدمت رسانی حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: در همین زمینه مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فعالیت واحدهای صنفی در جریان بارش احتمالی برف، مراتب را از طریق سامانه 124 ستاد خبری این سازمان در سراسر استان اعلام کنند.
همچنین به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: پیش بینی لازم جهت ارائه بی وقفه اقلام اساسی و پخش دارو در زمان بحران برف انجام شده است.
فرهاد دلق پوش روز پنجشنبه در جلسه مدیریت بحران با حضور رئیس اتاق اصناف، رئیس انجمن آرد و نان و مدیر شرکت‌ غله و خدمات بازرگانی دولتی استان افزود: ذخیره سازی مواد غذایی و اقلام ضروری برای زمان بارش احتمالی برف انجام شده است.
وی اضافه کرد: تمام فروشگاه‌های بزرگ توزیع موادغذایی به‌ویژه نانوایی‌ها آماده خدمت‌رسانی به مردم در زمان بارش برف هستند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان پشتیبانی و تامین اقلام اساسی به ویژه در این ایام بحرانی را وظیفه حساس نهادهای مرتبط برشمرد و گفت: همه مجموعه های خدمت رسان زیرمجموعه و مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت می بایست به صورت کامل آماده مواجه شدن با بحران احتمالی باشند.
وی افزایش ضریب آمادگی و ذخیره سازی آرد توسط نانوایی های استان به مدت حداقل 10 روز را ضروری دانست و گفت: با توجه به هماهنگی این سازمان با شرکت‌ غله و خدمات بازرگانی دولتی استان تامین آرد مورد نیاز با کیفیت برای تمامی نانوایان انجام شده است و مردم نباید نگران دسترسی به مواد غذایی اساسی در هنگام اضطرار را داشته باشند.
دلق پوش تصریح کرد: هم اکنون بیش از 394 نانوایی دوگانه سوز در استان داریم که ذخایر سوختی آنها نیز پیش بینی شده است و آمادگی لازم در وضعیت بحرانی جهت ارائه خدمات را دارند.
وی در ادامه به اعضای تیم بحران تکلیف کرد: تمامی امکانات به ویژه شرکت های پخش مواد غذایی و دارویی با استفاده از ماشین آلات برف روب با هماهنگی فرمانداری، نسبت به توزیع اقلام مورد نظر اقدام نمایند و مسیرهای اصلی وحساس بازار با توجه به بافت شهری رشت و استان نباید مسدود شود.
دلق‌پوش با بیان اینکه باید شهرکهای صنعتی استان درحال آماده‌باش باشند، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها در راستای تامین اجناس و اقلام مورد نیاز مردم گیلان باید مستمر در حال تولید و توزیع اقلام باشند و زنجیره تولید به مصرف نباید منقطع شود و پیش بینی امکانات سوخت اضطراری واحدهای صنعتی و گشایش مسیرهای صنعتی نیز باید مد نظر قرار گیرد.
در ادامه جلسه محمد شکریه، رئیس اتاق اصناف استان گیلان، استفاده از تجارب گذشته بارش برف در گیلان را برای مقابله با بحران کارساز دانست و گفت: به اتحادیه ها و اصناف آماده باش کامل داده شده و تمهیدات لازم برای بخش آرد و نان و شرکتهای پخش جهت ذخیره سازی و استمرار فعالیتها انجام شده و نگرانی ارائه خدمات به مردم نیست.
یعقوب خزرایی، مدیر شرکت‌ غله و خدمات بازرگانی دولتی استان نیز در این جلسه ، میزان ذخایر تقریبی گندم در سیلوهای استان را42هزار تن عنوان و تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده ، از استان های گلستان ، اردبیل و خوزستان گندم با کیفیت و غنی تری وارد وبه مردم ارائه خواهیم نمود و میزان ذخایر را به 90هزار تن خواهیم رساند.
بارش های جوی در مناطق کوهستانی از امروز ( پنجشنبه)بصورت برف پیش بینی می شود و در نواحی جلگه ای از شنبه شب تا صبح دوشنبه شرایط برای بارش مخلوط برف و باران و بتدریج بارش برف مهیاست.
بیش از یکصد واحد صنفی و بیش از دو هزار و 600 واحد صنعتی در گیلان فعال است.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.