حمیدرضا سلیمانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد دو مزرعه پرورش ماهی در قفس در سواحل انبارسر و حوزه شهر بندرکیاشهر در حال فعالیت است، افزود: رهاسازی این تعداد بچه ماهی قزل آلا با وزن 180 تا 200 گرم در مرحله اول صورت گرفته و طی مراحل بعدی این میزان به 300 هزار قطعه افزایش خواهد یافت.
وی تعداد قفس های دو مزرعه پرورش ماهی در قفس سواحل بندرکیاشهر را 12 مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد قفس با دارا بودن 39 هزار و 600 مترمکعب فضا ، ظرفیت پرورش و تولید یک هزار تن ماهی قزل آلا را دارند.
سلیمانی با بیان اینکه رهاسازی بچه ماهی قزل آلا در دو مزرعه پرورش ماهی در قفس این شهرستان تا پایان دی ماه جاری ادامه خواهد داشت، افزود: پیش بینی می شود در اوایل فصل بهار سال آینده، حدود 400 تن ماهی قزل آلا به ارزش اقتصادی حدود 80 میلیارد ریال در مزرعه های پرورش ماهی در قفس بخش بندرکیاشهر برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.
وی بهره برداری بهینه از منابع آبی، تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و تولید را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس دریایی سواحل بندرکیاشهر که با مشارکت بخش خصوصی و حمایت های شیلات صورت گرفته، برای 20 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
مزرعه پرورش ماهی در قفس دریایی محیطی محصور در داخل دریاست که آبزیان در آن طی مراحل مختلف و منظم تغذیه، پرورش و رشد یافته و پس از آن برداشت می شوند.
آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد. این شهرستان 37 کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر دارد.
علیرضا رنجکش کیسمی
7287/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.