مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از شش میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز پرورش شهید کاظمی این شهرستان تولید شده است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، معصوم فصیح اظهار کرد: امسال پرورش چهار گونه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد به صورت مصنوعی و نیمه مصنوعی در این مرکز آغاز شده است که این بچه ماهی ها پس از سه ماه و رسیدن به وزن مطلوب علاوه بر تامین نیاز استان به استان های همجوار صادر می شود.
وی افزود: تکثیر ماهیان در این مرکز از مولد سازی آغاز و در نهایت به تولید لارو ختم می شود و امسال تولید لارو به 21 میلیون قطعه خواهد رسید.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این مرکز هدف تنوع بخشی به انواع ماهیان بومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: با تولید و رهاسازی بچه ماهیان امکان اشتغال برای بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم و برای سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.
فصیح گفت: با رهاسازی شش میلیون قطعه انواع بچه ماهیان گرمابی پیش بینی می شود تا نزدیک به 6 هزار تن انواع ماهیان گرمابی از منابع آبی استان صید و به بازار مصرف عرضه شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.