رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این حرکت ورزشی با تلاش این اداره محیط زیست، گروه حامیان تالش سرسبز، شهرداری، هیأت های ورزشی بومی محلی و دوچرخه سواری، پژوهش سرای دکتر حسابی و حضور گسترده مردم تالش از میدان امام (ره) تا پارک سیاهداران این شهر برگزار شد.
عارف شادکام افزود: در پایان همایش بعد از اجرای چند برنامه متنوع، در خصوص وضعیت شکار و ممنوعیت آن در سال جاری مطالبی از سوی کارشناس اداره حفاظت محیط زیست به شرکت کنندگان ارائه شد.
در تالش 32 هزار هکتار منطقه حفاظت شده و پنج هزار هکتار منطقه شکار ممنوع وجود دارد و در منطقه حفاظت شده علاوه بر شکار، تعلیف دام و قطع درخت نیز ممنوع است. امسال به منظور مقابله با شکار غیرمجاز حیوانات، هشت شکارچی متخلف دستگیر و به محاکم قضایی تالش معرفی شده اند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت، 165 هزار هکتار جنگل، 53 هزار هکتار مرتع، بیش از 255 هزار هکتار اراضی ساحلی و جلگه ای و حیات وحش متنوع در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار ایرنا در آستارا نیز گزارش کرد که مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از برگزاری کارگاه های آموزشی مقابله با اعتیاد توسط سازمان های مردم نهاد، با هدف پیشگیری از اعتیاد در این شهرستان خبر داده است.
شهرام حسین نژادی روز چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در شبکه بهداشت و درمان آستارا به خبرنگار ایرنا گفت: آموزش ضررهای مواد مخدر باید در دوران کودکی و نوجوانی ارائه شود تا مردم، اعتیادآور بودن مصرف تفریحی مواد مخدر را دریابند.
وی اظهار کرد: گرایش جوانان به مصرف قلیان با توجه به افزایش واحدهای عرضه آن در آستارا نگران کننده است و سیگار، قلیان و الکل دروازه های ورود به اعتیاد است و انسان در محیط های آلوده به این مواد، بیش از دیگران در معرض اعتیاد قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار سایت مشغول تبلیغ مواد مخدر هستند، گفت: مخدرها به سلامت افراد آسیب می رسانند و تبلیغ مواد برای لاغری، افزایش هوش، بیداری و کاهش احساس درد بیماری ها دروغ و بی اساس است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه سازمان مردم نهاد زیر نظر اداره ورزش و جوانان این شهرستان فعال است.
خبرنگاران: سید جلال سید محمدی ** یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7106 / 7124/7105/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.