**قایقران ملی پوش مهابادی رده نخست بخش آسیایی مسابقات جهانی اسپانیا را کسب کرد
مهاباد- ایرنا- 'احمد احمدی' قایقران ملی پوش مهابادی با کسب مقام بیست و چهارم مسابقات جهانی اسپانیا، رده نخست بخش آسیایی های این رقابت ها را از آن خود کرد.

**جمعیت آذربایجان غربی 39 هزار نفر افزایش یافت
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون جمعیت استان 39 هزار نفر افزایش یافته است.

**آذربایجان غربی امسال پذیرای یک میلیون و 417 هزار گردشگر داخلی و خارجی بوده است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ورود یک میلیون و 417 هزار گردشگر داخلی و خارجی در سال جاری به استان خبر داد و گفت: از این میزان 435 هزار نفر گردشگر خارجی بوده اند که برای بازدید از جاذبه های گردشگری، این استان را انتخاب کرده اند.

**تن بیرمق دریاچه ارومیه مدیون ستاد احیاست
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره کاهش بارندگی در این حوضه آبریز، گفت: اگر فعالیت های مربوط به ستاد احیا نبود، دریاچه نیمه جان ارومیه امروز وجود خارجی نداشت.

**رکابزن جوان میاندوآبی به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری دعوت شد
رئیس هیات دوچرخه سواری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ' مسعود خاکی ' برای حضور در اردوی تیم ملی جوانان این رشته دعوت شده است، گفت: این رکابزن میاندوآبی از روز چهارشنبه ششم دی ماه جاری به مدت 10 روز مورد ارزیابی کادر فنی تیم ملی قرار می گیرد.

**اشتغال به کار مهارتی 1750 زندانی در آذربایجان غربی/ آمار اشتغال زندانیان 3.5 برابر شده است
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی گفت: امسال یکهزار و 750 زندانی در استان مشغول به کار مهارتی شده اند که 3.5 برابر سال گذشته است.

**آذربایجان غربی مقام سوم اسلحه اپه شمشیربازی قهرمانی کشور را کسب کرد
دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان غربی گفت: تیم شمشیربازی این استان در بخش اسلحه اپه رقابت های شمشیربازی قهرمانی بزرگسالان کشور، مقام سوم تیمی را از آن خود کرد.

**افزایش مرگ ناشی از سلاح سرد در آذربایجان غربی/ شهروندان سلاح سرد حمل نکنند
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: امسال فوتی های ناشی از سلاح سرد در استان نسبت به سال گذشته با رشد 14 درصدی مواجه شده و به 16 مورد رسیده است.

**دانشجوی ارومیه ای جایزه تحصیلی بنیاد ملی نخبگان را کسب کرد
رئیس دانشگاه ارومیه گفت: 'حامد غفاری فارسانی'، دانشجوی دانشگاه ارومیه موفق به دریافت جایزه تحصیلی بنیاد ملی نخبگان کشور شد.

**برای موفقیت در بازی های آسیایی به مرز آمادگی کامل رسیده ام
وزنه بردار ملی پوش مهابادی در وزن 77 کیلوگرم با بیان اینکه به مرز آمادگی کامل رسیده است، گفت: شناخت کاملی از رقبای خارجی خود دارم و برای موفقیت در بازی های آسیایی در آمادگی کامل به سر می برم.

**کشف 225 ثوب البسه قاچاق در سلماس
فرمانده انتظامی سلماس گفت: 225 ثوب البسه قاچاق در این شهرستان کشف و یک نفر متهم نیز در این رابطه دستگیر شد.

**چاه غیرمجاز در چالدران وجود ندارد/ آب سد بارون به کشاورزی چالدران اختصاص یابد
فرماندار چالدران با اشاره به نبود چاه غیرمجاز در این شهرستان و غیرممنوعه بودن این دشت در خصوص استفاده از آب های زیرزمینی گفت: اعطای مجوز برای حفر چاه در این شهرستان از ضرورت هاست که امیدواریم دستگاه های مسئول در این خصوص همکاری های لازم را انجام دهند.

**معامله بیش از 230 میلیون سهام بورس طی سه ماه گذشته در آذربایجان غربی
مدیرعامل بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به معامله 230 میلیون و 397 هزار سهم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در سه ماه پاییز سال جاری، گفت: ارزش این معاملات 739 میلیارد و 668 میلیون ریال برآورد شده است.

**شناسایی 487 مادر باردار روستایی پیرانشهری برای اسکان اضطراری در فصل بارش برف
با توجه به احتمال بارش های برف زمستانی در آذربایجان غربی به ویژه جنوب این استان در هفته های آینده، مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر از شناسایی 487 مادر بادر روستایی در این شهرستان برای اسکان اضطراری در فصل بارش برف خبر داد.

**نخستین بانوی پرتابگر چکش در آذربایجان غربی در تکاپوی کسب سهمیه بازی های آسیایی جاکارتا
' پریناز ابراهیمی ' نخستین بانوی پرتابگر چکش کشور از آذربایجان غربی که رکورد کشوری این رشته را با 50 متر و 12 سانتیمتر در اختیار دارد، این روزها با انجام تمرینات متوالی در تکاپوی کسب سهمیه فدراسیون و حضور در بازی های آسیایی جاکارتای اندونزی است.

**متوسط بارش در آذربایجان غربی به 82 میلیمتر رسید/ کاهش 21 درصدی نسبت به درازمدت
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به بارش 82 میلیمتری نزولات آسمانی از ابتدای سال آبی /اول مهرماه/ جاری تاکنون در این استان گفت: این میزان نسبت به متوسط دراز مدت به میزان 104.5 میلیمتر، حدود 22 میلیمتر و معادل 21 درصد کمتر است.

**مردم تکاب 30 میلیارد ریال به مناطق زلزله زده کرمانشاه کمک کرده اند
فرماندار تکاب با اشاره به آمادگی دستگاه های اجرایی خدمات رسان این شهرستان در زمان وقوع بلایای طبیعی گفت: این شهرستان در امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه از شهرهای پیشگام آذربایجان غربی بود به طوری که تاکنون 30 میلیارد ریال به مناطق زلزله زده کمک رسانی کرده است.

**20 دستگاه خودروی بدون پلاک در مهاباد توقیف شد
فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به آغاز طرح توقیف خودروهای بدون پلاک گفت: 20 دستگاه خودرو و 6 دستگاه موتور سیکلت بدون پلاک امروز/سه شنبه/ در این شهرستان توقیف شدند.

**تیم والیبال شهرداری جوان ارومیه مقابل ملوان تهران به پیروزی رسید
تیم شهرداری جوان ارومیه در هفته نهم از دور برگشت بیست و ششمین دوره مسابقات دسته یک والیبال مردان کشور با نتیجه 3 بر صفر میهمان خود 'ملوان تهران' را شکست داد.

**روبرو نشدن با ورزشکار رژیم صهیونیستی افتخار همیشگی من است
بوکسور میاندوآبی که در مسابقات بین المللی بوکس جمهوری آذربایجان حاضر به رقابت با نماینده رژیم صهیونیستی نشد، گفت: رقابت نکردن با نماینده رژیم صهیونیستی افتخار همیشگی من است.
3214/3072
**خبرنگار: شاهین سپهراد **انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.