سیروس ذاتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نطارت بر این مراکز از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک را یادآور شد و افزود: هزینه بازدید نخست برای متقاضیان دریافت برگ معاینه فنی 220 هزار ریال و هزینه بازدید مجدد 50 هزار ریال است.
وی با تاکید بر اینکه این مراکز تحت نظارت سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) فعالیت می کند و نتایج معاینه فنی خودروها به صورت اتفاقی بررسی و نظارت می شود، ادامه داد: مشخصات خودرو پذیرش شده از سامانه پلیس برروی سیمفا بارگذاری می شود.
وی از شهروندان ارومیه ای خواست مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو را به روزهای آخر سال موکول نکنند تا ترافیک موجود در این روزها موجب معطلی شهروندان نشود.
معاون حمل و نقل شهرداری ارومیه ادامه داد: شهروندان در صورت داشتن هرگونه انتقاد، شکایت و پیشنهادی درخصوص نحوه مدیریت این مراکز می توانند با شماره تلفن 33386073 روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک تماس حاصل کنند.
به گفته وی مرکز معاینه فنی شماره 1 ارومیه در کیلومتر 15 جاده مهاباد، جنب سردخانه خاتم، مرکز معاینه فنی شماره 2 در کمربندی خاتم الانبیا، نرسیده به میدان خاتم الانبیا، مرکز معاینه فنی شماره 3 در کیلومتر 9 جاده شهید کلانتری، پایانه حمل و نقل ارومیه، مرکز معاینه فنی شماره 4 در بلوار آزادی، روبروی اداره گمرک آذربایجان غربی و مرکز معاینه فنی شماره 5 در ابتدای جاده امام زاده، شرکت تعاونی تاکسیرانی ارومیه قرار دارد.
وی بیان کرد: برگه معاینه فنی خودرو علاوه بر تضمین ایمنی سفر، در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست تاثیر بسزایی دارد.
به گزارش ایرنا، معاینه فنی خودرو از اقدامات ضروری است که هر راننده وظیفه‌شناسی باید به آن توجه داشته باشد؛ عیب شناسی و رفع نواقص فنی خودرو از جمله فواید انجام این کار است اما نتیجه مهمی که از این کار به دست می‌آید، تضمین سلامت راننده و مسافران خودرو است.
رانندگان با اهمیت دادن به این موضوع می‌توانند با صرف هزینه کم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سلامت خودروی خود مطلع شوند و بی‌دغدغه به رانندگی بپردازند.
با معاینه فنی منظم خودروها، سالم بودن وسیله نقلیه از هر حیث به ‌ویژه تنظیم بودن موتور و نبود روغن سوزی بررسی می‌شود که یکی از راه‌های کاهش آلودگی هواست.
با معاینه فنی خودروها، میلیون‌ها لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌شود که نمی‌توان از کنار آن به راحتی گذشت.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.