حجت الاسلام والمسلمین حسین یوسف زاده روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این وقف جدید توسط احمد یوسفی کینچاه یکی از خیرین منطقه و در روستای زارم کلایه بخش بندرکیاشهر این شهرستان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این فرد نیکوکار یک ساختمان دو طبقه ( مسکونی و تجاری ) را جهت امور خیریه ( فعالیت های حوزه علمیه جلالیه آستانه اشرفیه ) وقف کرده ، یادآور شد: این وقف جدید بیش از 2 میلیارد ریال ارزش اقتصادی دارد.
یوسف زاده در ادامه با اشاره به اینکه وقف به عنوان عملی ماندگار ، برکات فراوانی را برای جامعه به همراه دارد تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 310 موقوفه و یکهزار و 300 رقبه در سطح این شهرستان به ثبت رسیده است.
وی از موقوفه حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) ، حاج عبدالله آستانه ای ، ربابه امیر دخت صفاری ، کلثوم طایفه و امیرکیاسر به عنوان مهمترین موقوفات این شهرستان یاد و خاطرنشان کرد:برگزاری روضه خوانی برای اهل بیت (ع) ، عزاداری امام حسین (ع) ، کمک به دانش آموزان بی بضاعت، تعمیر مساجد و بقاع متبرکه ، نشر معارف اسلامی ، اطعام فقرا ، تامین هزینه های دارو و درمان افراد نیازمند ، خرید تجهیزات پزشکی ، کمک به طلاب و روحانیون از مهمترین نیات واقفین در شهرستان آستانه اشرفیه است.
یوسف زاده اظهار داشت: تلاش می شود تا با عمل به نیات خیر واقفین ، فرهنگ وقف در این شهرستان ترویج داده شود.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست.
این شهرستان با داشتن 61 بقعه متبرکه در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار:علیرضا رنجکش کیسمی
7287 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.