به گزارش خبرنگار ایرنا ، این آیین سنتی شامگاه دوشنبه با شرکت خیل عظیمی از بانوان هیئت سوگواران فاطمیه ،وابسته به هیئت سوگواران صادق آل محمد (ص) آستانه اشرفیه برگزار شد.
در این آیین مذهبی بانوان شرکت کننده در حالی که لباسهای زنان قوم بنی اسد را بصورت نمادین پوشیده بودند ،با در دست گرفتن پاروهای چوبی و دسته های کاه در سطح میادین مختلف شهر آستانه اشرفیه به حرکت پرداختند.
شرکت کنندگان در این آیین سنتی همچنین با برگزاری دستجات سینه زنی و بستن سربندهای یا زهرا (س) ، یا حسین (ع) ، یا زینب (س) و غیره در معابر شهر آستانه اشرفیه عزاداری کردند و در غم شهادت شهدای دشت کربلا اشک ماتم ریختند.
بانوان عزادار هیئت فاطمیه در این آیین نمادین در حالی که نوحه هایی چون بنی اسد کجایید کفن با خود بیارید را طنین انداز کرده بودند ، گوشه هایی از وقایع جانگداز دفن شهدای دشت کربلا را توسط زنان قوم بنی اسد به نمایش گذاشتند.
آیین نمادین دفن شهدای کربلا پس از طی مسیر حرکت بانوان عزادار در محل حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) با نوحه خوانی و مداحی به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین نمادین دفن شهدای کربلای آستانه اشرفیه یکی از آیینهای سنتی و مذهبی این شهر است که همه ساله در سومین شب از واقعه عاشورا با شرکت بسیاری از بانوان عزادار و متدین منطقه برگزار می شود.
آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا رنجکش **انتشار دهنده: بابایی
7287 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.