به گزارش خبرنگار ایرنا ، به این مناسبت دستجات مختلف عزاداری از سراسر نقاط شهرستان و استان گیلان امروز با حضور در حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) این شهر به سینه زنی نوحه خوانی و سوگواری پرداختند.
مردم مومن و ولایتمدار آستانه اشرفیه نیز در حالی که لباس های سیاه عزا بر تن داشتند ، با سیاه پوش کردن معابر این شهر مذهبی در غم رحلت جانسور پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم ریختند.
امروز همچنین مردم آستانه اشرفیه با شرکت در دستجات سینه زنی و زنجیر زنی که با مرثیه خوانی مداحان اهل بیت (ع) همراه بود ، ضمن نشان دادن ارادت خویش به خاندان اهل بیت (ع) ، از زائران و میهمانان سوگواری که وارد این شهر شده بودند ( با پخت انواع غذاهای نذری به ویژه آبگوشت) پذیرایی کردند.
همزمان با شهر مذهبی آستانه اشرفیه ، آیینهای سوگواری در شهر بندرکیاشهر و روستاهای این شهرستان نیز با حضور پرشور مردم متدین و عزادار برگزار شد.
همچنین امروز آیین قرائت زیارت پیامبر اسلام (ص) با حضور مردم ولایتمدار ، در حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آستانه اشرفیه و دیگر بقاع متبرکه این شهرستان برگزار شد.
شهر مذهبی آستانه اشرفیه همه ساله در سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و حضرت امام حسن (ع) میزبان خیل بسیاری از دوستداران اهل بیت (ع) از سراسر نقاط است.
برگزاری آیین های عزاداری بیست و هشتم ماه صفر همچنان در آستانه اشرفیه ادامه دارد.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست و با داشتن 60 بقعه متبرکه در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: رنجکش **انتشار دهنده: بابایی
7287 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.