به گزارش ایرنا، از ساعات اولیه صبح امروز حرکت دسته های عزاداری از چهار خیابان اصلی طبرسی، شیرازی، امام رضا(ع) و شهید نواب صفوی و برخی از خیابان های فرعی این محورها در بافت قدیمی شهر مشهد به سمت بارگاه منور رضوی آغاز شد.
بسیاری از عزاداران و شیفتگان سید و سالار شهیدان به صورت خانوادگی در این مسیر به راه افتاده و در کنار خیابان ها دسته های سینه زنی و زنجیرزنی را همراهی کرده و گاهی نیز به تماشای شور حسینی و ابراز ارادت زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا به مقام حضرت عباس(ع) مشغول بودند.
با نزدیک شدن به ظهر تاسوعا، سیل جمعیت سیاه پوش وعزادار با سردادن اشعار و مراثی در وصف وفاداری و رشادت علمدار کربلا در قالب حدود 2 هزار هیات کوچک و بزرگ عزا از مشهد الرضا(ع) به آرامی مضجع منور رضوی را دربر گرفتند.
آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به عنوان سخنران اصلی مراسم ظهر تاسوعا در این مراسم به روشنگری و تبیین حرکت حسینی و بیان شاخصه های سپاه یزید و امام حسین(ع) پرداخت و بر لزوم عبرت آموزی از برگهای سیاه و سفید واقعه کربلا تاکید کرد.
با صدای موذن سوگواران حسینی با دست کشیدن از عزاداری سالار شهیدان، نماز ظهر تاسوعا را با شکوه و معرفت حسینی در برخی از صحن های حرم مطهر اقامه کردند. سپس زیارت حضرت ابالفضل العباس(ع) قرائت شد و مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) به اجرای برنامه پرداختند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.