حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی روز جمعه درگفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: اگر در هیات امنای مساجد افراد فرزانه و آگاه به مسائل دینی حضور داشته باشند در برابر خرافات و انحراف های برخی عوامل خواهند ایستاد.
وی ادامه داد: کسانی که متولی امور مسائل دینی و عزاداری هستند باید خود از نظر معنوی و اطلاعات دینی در مراتب بالایی باشند به گونه ای که هر زمان متوجه خرافات شده، تذکر دهند و خود هم آمادگی لازم را برای پذیرش انتقادات و دفع خطرات ناشی از خرافه گرایی در مجالس را داشته باشند.
وی ادامه داد: باید برای مقابله با خرافات و انحراف های ایجاد شده درمراسم عزاداری مانند استفاده از اشعار دون شان اهل بیت(ع) و... تلاش های فکری و فرهنگی صورت بگیرد.
رجبی با اشاره به ضرورت توجه مسئولان برگزاری محافل دینی در انتخاب مداح گفت: خود صاحبان مجالس باید نسبت به امور خرافی و بدعت ها آگاه باشند و در انتخاب مداح نیز دقیق بوده و در صورت بروز مشکلی، به او تذکر دهند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: وجود یک روحانی برجسته در تشکل هایی که برای مداحان وجود دارد، بسیار ضروری است که هم سخن این این روحانی مسموع باشد و هم اینکه بتواند تعامل خوبی با مداحان برای تذکر برخی مسائل به آنها، داشته باشد.
رجبی، آموزش مداحان در جنبه های مختلف را ضروری دانست و گفت: ممکن است بسیاری از مداحان گزینه خوبی برای مداحی و ذکر مصائب نباشند و یا شیوه و سبک لازم و متناسب با عزاداری را نداشته باشند، بنابراین باید برای آنها دوره های آموزشی برگزار شود.
وی ادامه داد: شهید مطهری به بسیاری از مسائل انحرافی و خرافی پاسخ داده و مطالب مهمی را در این زمینه مطرح کرده است.
استاد حوزه علمیه قم گفت: روحانیان در میان مردم قرار دارند و باید در محافل و مجالسی که برخی انحراف ها و خرافات را می بینند، تذکر دهند.
رجبی گفت: حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات، نهادهای فرهنگی و تبلیغی و شورای هماهنگی تبلیعات باید در زمینه عزاداری ها وارد عرصه شده و برنامه های مختلفی را سازماندهی و از بروز مشکلات در عزاداری ها جلوگیری کنند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.